Monday, December 1, 2008

Yester(day)...

Igår tog jag fan allt till sin limit, tror fan jag hällde ut sprit och alkohol för lite drygt 800 kr i sinken om inte mer. Jag kände bara att jag kunde fan inte ha kvar skiten hemma och behövde göra något radikalt för att få lite fason på det hela. Gjorde även sjukt wicked tacos som har inslag av exotiska toner, det är bara konstatera ännu en gång att jag är riktigt grym på att bemästra min stekpanna.

Ingredienser:

Köttfärs (ha mer köttsorter)
Bacon (strimlad eller i bitar)
Paprika
Champinjoner (eller annan svamp)
Carambola (Stjärnfrukt)
Zucchini (Squash eller Courgett)
Crème Fraîche
Vitlök
Ost
Curry
Tacomix

Tror detta var allt, börja med baconen och stek upp de tills de har kommit halvvägs dit du vill ha de och sen hä i grönsakerna och bara stek uta fan ! Går även att steka grönsakerna först i lite smör och krydda de innan så de tar smak av de kryddor du vill ha, detta är naturligtvis en smaksak sen efter allt så slänger man i köttfärsen och fräser upp den. Kan ha i lite grädde, Crème fraîche eller något annat göttigt för att få lite mer rundare och gottigare smak ifall man vill också. Min rätt var varm, baconsmakande samt en sötma med exotiska toner.

Just de ja, bakade och stöpte ljus hemma hos Tulls morsa igår också och lite annat men tar det imorgon.

No comments: