Wednesday, December 24, 2008

Julen Versus Lars...

Jag måste helt ärligt talat säga att mindre sugen på att fira jul har jag nog aldrig någonsin varit, jag är helt seriös när jag säger att jag hellre är hemma och tar disken, lagar lite gött käk och går igenom en massa skit som blivit liggande. Jag och julen är verkligen inte i symbios med varandra i år. Jävla krystade skit jul säger jag bara, fan... orka att kraven på jul är att den skall vara snöfylld, en jävla massa mat, släktträff and a shit loads of presents. Visserligen så slipper man maten för vi käkar kalkon hos oss, vem fan vill ha något sketet julbord ?
Släkten träffar man sällan också vilket har sina fördelar om det nu vill säga är folk från min pappas sida, är inte jätte förtjusta i dem. Hade dock gärna haft lite snö, inte för att det är "jul" utan för att jag gillar snö, vill ut och åka pulka osv. men men så länge som jag får lite snö under någon del av året i en samlad månad typ så är jag glad. Ser i alla fall fram emot att träffa Victor och de ikväll, var allt för länge sedan jag såg de och känner mig lite skyldig att jag varit dålig på att höra av mig. Blir nog nyårsfirande med dem också.
Jag är ingen maskin,
Jag är kvinna !


Lite positivt är att jag städat upp en del och åtminstone tagit tvätten så att den slipper ruttna i tvättmaskinen, dock har jag disken och en jävla massa papper att ta i tu med men antar att de får vänta ytterligare ett tag. Min sista önskan innan julen "slår in" är att tre personer jag skall träffa någon gång efter julen kan bestämma sig och ge mig ett datum så jag vet och kan planera. Jag vill hemskt gärna träffa alla tre av er men det hade ju varit jävligt trevligt om jag bara fick ett datum, förstår att världen inte snurrar runt mig och att det är en hel del för alla andra att göra också. Är bara lite frustrerad, hoppas ni har överseende.

No comments: