Thursday, December 4, 2008

Recension Från Förr...

Tänkte försöka ge mig på att göra några recensioner av ett par filmer jag såg för snart två månader sedan, tänkte jag börjar med Halloween, alltså nyversionen av Rob Zombie. Jag hade lite förväntingar för det är Rob Zombie men samtidigt så har ju nyversioner en tendens att suga riktigt jävla mycket men denna film var riktigt jävla välgjord och genomtänkt. Den tog upp mer Michaels bakgrund och man fick mer av han som ung pojke och hur han förvandlas. Jag anser att detta var en homage till orginalet med flera liknande scener men samtidigt så stod den för nyskapaden och den var blodig så in helvete vilket alltid är najs. Så jag anser att tycker man om slashers så borde man verkligen ta sig tiden att titta på denna film för den är lätt värd att ha i sin filmsamling.

Blev trött nu, sitter och kurar upp mig i min filt och är nog inte lika aktiv som jag hade velat vara men det viktiga var inte att gå upp tidigt för att få gjort en massa saker (även om det hade varit gött) utan det var bara mer för att bevisa för mig själv att jag har självkontrollen till att gå upp tidigare om jag vill. Vilket känns oerhört viktigt för min del så, Kaka !

No comments: