Saturday, December 20, 2008

Golvläggare Lars...

Ledig idag, ganska gött må jag säga. Pappa kom hit och hjälpte mig lägga lite golv i större delen av gången mellan hallen och vardagsrummet, det ser skit nice ut och kommer bli ännu grymmare när det väl är klart. Hittade ju som sagt ett paket Tali på jobbet så det skall jag lägga i själva hallen, var ju tanken först att jag bara skulle ha Tali i båda utrymmena men eftersom jävel köpte ""mina"" paket så blev jag tvungen att ta något annat och då hittade jag ett laminat golv som jag diggade. Pappa kommer förhoppningsvis tillbaka på måndag och hjälper mig lägga resten. Om jag är snäll kanske vi kan ta parkettgolvet också ?

Blir nog så att jag (om jag kan) retunerar mina två överblivna laminatgolvspaket så får jag se om jag lägger något parkettgolv i garderoben eller om jag kör på laminat där också, får se men kan ju alltid bestämma mig senare liksom.

Jävla skit !

Jag hade skrivit en hel del text och så försvann den för att jag klantade mig, det skall vi dock inte fokusera på. Skiten försvann, bajs !

Hur som helst konstaterade jag bara att det är en jävla sann bitch att lägga laminat om man envisas med att använda clickguard vilket jag gjorde. Detta är ganska bra att ha dock ifall man råka spilla något i vätskeform så slipper man att det tränger ner i skarvarna och att golvet sedan sväller. Det jobbiga är att när det torkat så måste man pilla bort det överblivna limmet och det är särskilt jobbigt ifall man är förkyld för man böjer huvudet en hel del framåt och det blir tjockt och tungt i huvudet då. Ni vet hur det är, ni som blir förkylda det vill säga.


* Almost Finished...

Kan ju bara konstatera att jag har en massa disk att diska och det är massa sågspån i mitt kök, ni ser hur det ser ut liksom men orkar man bry sig ? Inte jag i alla fall, kanske tar tag i disken men jag menar om man ändå skall fortsätta på måndag så är det ingen idé, åtminstone känner jag inte att det är någon.

Måste även konstatera att det är fett nice med arbetskläder, de är praktiska för ganska mycket, man kan skita ner sig om man vill men framför allt är det oerhört snyggt. Asså när jag syftar på arbetskläder så syftar jag på mina kläder jag har i mitt jobb (naturligtvis). Hur som helst snickarbyxor och något passande till detta är ju bara hett. Insåg precis att det hade varit skit nice att sminka sig en dag också, så att det syns ganska väl och gå i snickarkläder typ, ooo.

Känns ganska positivt att man kan gå igång och tända på sig själv ibland, jag menar vafan är väl knappast världens snyggaste person men hey även jag kan se jävligt het ut (det är ju bara ett faktum). Kan ingen överta min förkylning ? Börjar bli lite trött på den nu känner jag.

No comments: