Thursday, December 4, 2008

Jag Har Blivit Utmanad...

Synth
Best of 2008!

Kajanus K28 från Örebro i Örebro län, Idag kl 00:37

Hej alla.

Istället för att det ska komma 25 olika trådar om årets bästa skivor/låtar/album/hångel osv. så tänkte jag att det ska finnas EN tråd som alla får posta i.

Jag ger er en uppgift nu och det är att fila på eran årsbästalista. Sen postar ni den i denna tråd.

(Jag låser upp tråden dagarna innan nyårsafton, så ni har tid att planera samtidigt som ni inte glömmer musik som kanske kommer i december).

Jag tänkte att jag skulle anta denna "utmaning", förövrigt så är detta inlägg från Helgon / Forum / Musik / Synth / Best of 2008. Jag vet dock inte om jag kommer posta något där men jag kommer definitivt posta här och uppdateringar kommer att komma.

Årets Bästa Spelning:

Detta är utan tvekan S.P.O.C.K.Arvikafestivalen, de hade 20 års jubileum och denna spelningen räddade verkligen 2008 års upplaga av Arvikafestivalen för min del. Det var bara en massa strul och för min del så sög den mesta av tiden ganska brutalt.

Årets Bästa Album:

Självklart står Portishead för årets bästa album deras tredje, Third är helt magiskt och bara så jävla mörkt och hoppfullt och de har lyckats skapa något nytt fast fortfarande kunnat behålla the essens of Portishead. Måste ju nu erkänna att jag har nog inte lyssnat på så fruktansvärt många mer album från i år, eller åtminstone inte vad jag kan komma ihåg men det spelar fan ingen roll då detta är så snuskigt jävla bra att det ändå kommer att ta hem denna nominering av mig. Ett sista ord, lyssna på den !

Årets Band:

Nu kommer jag in på denna lista helt oväntat för Årets Band är nämligen det nystartade bandet Kurt-Joel And The Muttpluggerz och redan på namnet förstår hur jävla bra det kommer att bli. Nu har vi visserligen inte gjort klart en enda låt men skit samma, vi har ju redan ett namn på vår nästa skiva. Hade vi blivit klara med vårt album innan nyår så hade det självklart blivit årets skiva men det är inte särskilt troligt att vi hinner bli, vi är dock på god väg då alla låtnamn är klara och har redan ett omslag för en av våra singlar.

En sista sak innan jag måste dra mig, gör ni också en lista ! Ge mig !

No comments: