Tuesday, December 9, 2008

What Happens In El Stockholmo Stays In El Stockholmo (3)...

Måndag:

Jag längtar,
Jag längtar hem,
Jag längtar efter mat,
Jag längtar efter min säng,
Jag längtar efter att få se dig,
Jag kan inte knäppa med fingrarna,
Jag kan inte be en bön,
Jag kan inte önska till Tomten,
Jag kan inte babbla en ramsa,
Jag kan bara vänta.

Jag vill skrika
Jag vill dansa,
Jag vill dela med mig av min musik,
Ge mig ett D och ett T ut ur högtalarna.

En vit vacker mur längs en gravgård har fått ett nytt ansikte,
Till många delar ett vackrare sådant tack vare [stads]konst,
Jag hyllar er, Örebroare.

2½ timme till av hunger,
Jag kanske borde göra något åt det ?
För en stund agerade min ryggsäck en smärre guldgruva,
Tycker inte om mynt men de var en del av min ekonomi idag.
Time After Time,
Varför kan det inte vara mer så ?
Jag hoppas jag efterlever orden hyffsat,
Hallsberg, ett bekant helvete.
Nu var jag orättvis men ibland bryr man bara sig inte.

Vi är i Floda nu,
Duktigt försenade.
Jag får fortfarnade inte tag på dig och det oroar mig,
Jag är rädd att något har hänt,
Hoppas du hör av dig snart eller att jag får tag på dig inom kort för jag är verkligen jätte orolig.

Ljudet räckte inte ända fram, snart hemma dock.

No comments: