Monday, December 8, 2008

What Happens In El Stockholmo Stays In El Stockholmo...

Lördag:

Sitter på en ""Pizzeria"" i Stockholm nu och vad kan man säga ? Jag hatar Stockholm och allt vad det innebär. Visst det finns undantag men jag skulle fan bosätta mig i någon ensam håla ute i ingenstans i Norrland före jag sätter min fot här. Folk är så jävla inne och hipp i denna stad så det finns inte. Det tycks också bara tillämpa håll-till-höger i tunnelbanan eller rättare sagt på dess rulltrappor och inte någon annanstans. Det är inte mycket jag finner jätte trevligt med innerstan heller. Visst jag har ett par riktigt goa vänner här men alla tycks vara på väg eller har åtminstone tankar på att flytta till Göteborg någon gång i framtiden och jag förstår de.

Ledsen att jag spyr galla på er stad men den är allt Göteborg inte är (känns så i alla fall). Det som verkligen förvånar mig är att folk inte tycks känna till den stad de bor i. När du hör mig säga, "Jag har flyttat till Stockholm" - är det nästa du hör en en dov duns när jag faller ner och dör. Det har inget med att det är en "storstad" fan Berlin är så jävla mysigt, till och med New York framstår i bättre dagar än Stockholm. Jag har stiftat bekantskapen med allt för många idioter från Stockholm att det kommer bli oerhört svårt att någonsin att gilla Stockholm som en helhet. Det är kanske ett dystert faktum men vad skall man göra ?

(Dagen Innan) & Lördag:

Jag hade Super Duper trevligt igår och kan bara konstatera att Tove och Arlene är två riktigt hyvens kisar (var inte så jävla heteronormativa när ni läser detta nu), jag gillar er starkt båda två. Synd att det inte blev något Naturhysteriska idag men vi får ta det en annan dag, även jävligt synd att vi inte fick hängt så mycket men vi får ta det när du kommer ner senare i månaden. Fan kommer bli riktigt nice att träffa Martin, hade helt glömt av att han bor i Stockholm. Skall bli intressant att se vad det är för hemma fest vi skall till.

En störande sak är att jag sitter och väntar på tåget men det är svart på skyltarna så man vet inte när tåget kommer. Det fula är att inte skylten är paj utan att det dyker inte upp förens typ 4 min innan och finns inga tågtider eller så här just på perrongen så hur skall man veta ifall man är på rätt perrong så det inte är fel så man måste springa över till nästa ? Då uppstår nästa problem om du måste springa ut genom "bommarna" så kan du inte dra ditt kort på ett litet tag och kanske missar tåget just för att de har sånt jävla sketet system för plankning.

Sen har man det där med dialekten, fan va jag klagar men på något sätt så känns det berättigat. Problemet är att Stockholm för mig står för så mycket av de saker jag föraktar. Det är vår huvudstad men en sketen sådan, kanske växt upp med att lära mig hata Stockholm. Ett vi mot dem tän, bor i näst största staden och på andra sidan kusten. Det jag nog hatar mest av allt är deras lokaltrafik, uppbyggnaden och systemet kring det. Särskilt tunnelbanan, så opersonlig. Man får aldrig se staden eller vart man färdasm det fuckar en del med ens lokalsinne. Staden känns bara så opersonlig och kall. Jag vet, jag är negativ (that's just me sometimes).

Där ute där Arlene bor så påminner det mig lite om Nesodden, mysigt, lite ifrån stadskärnan, ute i skogen och fridfullt. Kan tänka mig att det är hur mysigt och underbart att ta sig en promenad där ute i knutarna.

Alla stationer känn som stora jävla byggnadsprojekt och som om man hela tiden kommer till nya städer när man åker med pendel ut från Stockholm fast man fortfarande är i Stockholm, allt är så jävla utspritt (stör mig). Det är så bombastiskt som bara är grått och dystert.

Satte mig förövrigt på ""Pizzerian" för att jag trodde det skulle vara lugnt och inte en massa stoj men ack så fel ja hade. Det kände som någon slags Mc Donalds i Pizzeria format. Den hade bara inte känslan av en riktigt Pizzeria. Det var dock ätbart men inte mer än så. Kanske ett fel att käka på en Pizzeria i innerstan. Jävla idioterna på Åhlens valde att vara två personer på att slå in en kunds varor istället för att låta oss andra handla. Jätte klipskt och effektivt, jävla idioter ! Blir så förbannad, särskilt när man själv jobbar inom service yrket.

Inte ens vid busshållplatsen finns det tillräckligt med info. Står bara vilket nummer och vart bussen skall ta vägen. Ingen info om "övriga" hållplatser och inga tider, inte ens på bussen finns det några fina papper som kan hjälpa mig. Som tur var så var busschauffören snäll och vinkade till när jag skulle av. Så jag förtjänar en Kaka ! som vågade fråga honom (inte jätte förtjust i att göra sånt men ibland måste man).


d
in mamma följer...

No comments: