Tuesday, December 16, 2008

Vi Kör På (Trots Att Morgonen Nalkas)...

Fredag (Tror Jag):

Wuhu, då var det bara att börja lägga golv då. Fan va gött, dock har min kära fastighetsskötare fortfarande inte kollat mina saker. Kanske är för snäll men han har haft mycket att göra och det är trots allt inget jag inte kunnat leva med. Det lät dock lovande med golvet, han var positiv till det då det var en kvalitetshöjare. Undra vad han säger om fasaden osv. får försöka få hit farsan så vi kan lägga golvet och sätta upp spegeln och lite annat. Hade varit gött om man kunde få sig en färdig lägenhet en gång.

- Jag dricker klorin medan jag tar på mig själv i duschen.

Efter mycket krigande ger jag upp,
Jag kapitulerar duschen,
Villkorslöst...

Fredag:

Kaxig kan jag gå med på men tror knappast att jag skulle vara en bitch om jag vore född med fitta. Jag vill påstå att jag framhäver mig mer när jag klär upp eller sminkar mig, annars brukar jag mest bara raka ner på folk. Kaxig ? Ja, kanske... antagligen en liten försvarsmekanism, desto mer jag utelämnande och sårbar jag visar mig så blir jag väl lite kaxigare och min självbild förstärks allt för att kunna skydda mig från påhopp från allmänheten vare sig det är med ord, blickar eller något annat. Som en kille så kan man sminka sig och ändå så är det mer eller mindra accepterat (ifall man då
tillhör en subkultur) men det blir lite mer uppståndelse när man gör som jag gör. Jag är medveten om detta och kör på ändå, jag klagar inte över folks reaktioner direkt det är bara mer att jag känner att jag kanske behöver lyfta upp mig själv för att fixa det. Lite paradoxalt kan det ju tyckas att min självbild förstärks när jag visar mig mer sårbar.

Blev inte riktigr den kvällen jag väntade mig men hade ball som fan, liten synd att den "redan" tog slut, tio i två. Åt jävligt gött på Oliven och sen bar det av till Sticky Fingers inte super fun men funkade en liten stund sen drog vi till Gretas och jag partade loss. Lite stelt och jobbigt att vara den som inte dricker men tog mig lite mjölk och så drack jag åtminstone något. Sedan blev alla bli lite fullare och då gick det lättare.

Är jag för öppen med mitt liv ? Inkorporerar jag för mycket tankar och känslor om andra ? Vart går gränsen mellan mitt och andras privatliv ? Jag menar när går det från att mer handla om mig till att det mer går ut över någon annan ?

No comments: