Tuesday, December 9, 2008

What Happens In El Stockholmo Stays In El Stockholmo (2)...

Lördag (fortfarande):

Träffade en skittrevlig tjej igår på festen, en findlandsvenska från Åland som numera bor i Tullinge och går på någon konstskola och gör riktigt fräcka målningar. Sandra är hennes namn och jag hoppas att våra vägar korsas snart igen för hon verkar trevlig. Angående resten av folket på festen, ja vad skall man säga ? Pratade inte så jätte mycket med de andra, de var lite små udda och jag vet inte riktigt om jag platsade in. Det var massa 90:or och yngre folk där också som verkade allmänt lantiga och dräggiga. Inte riktigt kanske min umgängeskrets direkt men tacksam för att jag fick komma och jag hade väldigt trevligt så skall inte klaga, de var gästvänliga (inte västvänlig).

Söndag:


Det blev till att slagga hemma hos Martin efter lördagens bravader och det var oerhört trevligt, vi tittade på No Country For Old Men tyvärr såg jag bara halva för jag satte mig sen och försökte lösa resealternativ hem men men bara att se om den en annan gång. Verkade ganska lovande. Kan ju säga så här mycket att jag lär ju lätt dra upp till Stockholm och träffa Martin bland annat, så jävla mysig och små galen av sig. Man kan ju inget annan göra än att gilla honom liksom, man vill bara krama honom.

Måndag:

Hugern växer på mig,
Med vitklädda stråk saknar jag något jag inte ser fram emot.
Undan för undan försvinner du för att komma tillbaka mer sargad.
Motljuset sträcker sig långt härifrån.
Underbara barn springer benen av sig.
Dubbeldäckarna fanns inte i Västerås heller.
Sigurd dansar på Klövens tatuering.
Jag inspireras av Mistelns (blå)flygande karaktär.
9004 och höghusen växer fram.
Grönt är inte alltid skönt under jackans fångst.
Kreativiteten flödar på räls,
Jag önskar dock att du var här.
Västmanlands Dum[stollar].
Jag undrar ifall Åland kan inspirera mig.
Skinder du också på rälsens gråa karaktär ?
Din krovkiosk blev till en Preemmack.
Gigantiska änder som är här för att ta över.
Era nummer har inget värde på denna resa.
Kan du utläsa något ?
Jag bara undrar.
Ta [bara] med ICAs Kronfågel med dig så är allt förlåtet.
Hoppar du också över dessa hinder ?
Det är bara en glasruta och 150 km / h som skiljer oss åt.
Bevattna mig ej mer, jag är ju hungrig !
Fruktansvärt (d)ystert utan dig.
Låt oss lära av våra kroppar.
Flykten i flocken blir åtminstone aldrig ensam.
Ett tron som inte hör hemma.
Jag författar det mina ögon ser.
Det är detta eller sova för äta kan jag ej.
Kontrollanterna likt Gestapo syns inte.
Muren är något kortare än den Kinesiska.
Butik är det enda jag hinner se av detta samhälle.
Undrar du så frågar du,
Jag lär knappast komma ihåg något imorgon.
Det konkreta har vunnit över det mystiska, just nu...
Hånglar du upp mig i dragläge ?
Två sidor snart och jag har hela Svenska kvar.
I just denna del i Köping har vi Tibnor.
Främjar du olik(tänkande) ?
Åtminstone har de tålamod och skjuter inte vid första anblick.
Mega cementblock.
Reklamindustrin har Inte nått mig, or have they...
När vi snackar småpotatis så blir de större så småningom.
Rimmen faller lätt,
Rimmen faller lätt...
Spontan platser vid stationerna verkar ju helt superbt,
Liva upp min stad med annat än en svart fågel med röda klor.
Parkering utåt.
Vad skall du göra ?
Jag vill inte pröva på något nytt då det tar tid.
Försunke i gyttjan, likt rotlösa tänder tappar du fäste; faller ner och dör,
Det är ditt öde om du inte ändrar på det.
Tryck in den,
Få igång mig,
Ta på mig,
Få mig lysa,
Tryck rätt och få mig ljuda,
Behandla mig rätt och få det du vill,
Du har kontrollen,
Jag lyder.

No comments: