Sunday, December 12, 2010

Zen I Miitt Hjärta...

Förra veckan så konstaterade Sidi något jag inte insett förens han påpekade det för mig, min pizzasituation är dålig. Närmsta pizzeria ligger nästan en kvarts gångväg hemifrån, har man bil är det ju inget problem men har man bara cykel att tillgå så blir det ett. Visst kan man köra på hemkörning men då uppstår problemet att man skall ha kontanter tillgängliga och närmsta bankomat är ungefär lika långt bort. Kollade åtminstone upp vad jag hade för alternativ på onlinepizza.se och jag fick upp två alternativ. Fortfarnade så var problemet att jag inte hade några kontanter, hunkan jag hade igår använda jag på min burgar med pommes, störande att man likaväl kunnat betala med kort. Det fick helt enkelt bli att blåsa på två piroger, när jag väl skulle sätta mig ner och äta den första så säger Sidi att det går ju att betala med kort. Jag blev så jävla lycklig när jag insåg det, fyfan det var sån jävla zen...

Satt och kollade lite nu på sidan och inser att det bli "billigare" att beställa två pizzor än att beställa en då man måste minst beställa mat för 100 kr, vilket känns lite störande men antar för att det är för att de skall gå runt med tjänsten. Jaja, det löser sig väl när man nu skall beställa något.

No comments: