Monday, December 20, 2010

Den Där Filmen...

Har börjat titta på på de filmer som fanns med i den fin fina torrenten IMDB Top 101-150 har allt upp till 250. Jag vet dock inte riktigt när listan är ifrån men kan vara skoj att få se lite film som man inte sett tidigare och som ändå anses av ganska många som riktigt bra film.

Första filmen jag tittade på blev:

101. The Great Escape (1963)

Jag trodde från en början att detta var filmatiseringen boken Trähästen alternativt Tunneln, båda är oerhört välskrivna men eftersom det inte var det så blev jag ganska besviken. Visst var den
välgjord och så, en jävla massa stora kändisar som är med i den och så men ah nä...

Skall ta och titta vidare på Toy Story nu, har inte sett på den sedan jag var på den när den gick på bio 1995 (vad jag kommer ihåg i alla fall) och jag har aldrig sett den på orginalspråket så det kommer bli en ny upplevelse. Man missar ju en massa orginal skämt när man ser dubbade filmer.

No comments: