Friday, December 24, 2010

Jul Från Förr...

Jag minns för en massa år sedan, typ 8-9 år sedan så var jag hos min ena morbror och firade jul och jag gjorde typ en av de mest förbjudna sakerna man får göra på jul. Jag gillade inte min julklapp och bad mamma eller någon annan om att få kvittot så jag kunde byta, tröjan tror jag det var eller om det var byxor. Hur som helst så tyckte jag inte om de och eftersom alla alltid säger det finns kvitto om du vill byta och jag ville byta så jag bad om ett. Vill minnas att det inte var så uppskattat och jag kände mig ganska otacksam men vafan jag kan inte riktigt rå för om jag nu inte råkar tycka om julklappen jag får. Visst om de sedan till och med säger att jag får byta den om jag vill så måste jag väl kunna göra det.

Som sagt så kände jag mig ganska otacksam och lite avvikande eftersom jag inte bara snällt tog emot presenten och höll käft. Lite av denna anledning så är jag lite sparsam med att köpa presenter som inte står med på någon önskelista, dels för att jag vill vara säker på att presenten är uppskattad, dels för att jag inte vill att personen ifråga skall känna sig otacksam och kanske behålla presenten bara för att. Samma sak gäller ju åt mitt håll, asså det är jätte skoj att få något annat och oväntat men samtidigt så blir de där millisekunderna från att man insett att det inte är något från ens lista tills man ser vad det är helt olidliga. Så mycket tankar och känslor som rusar genom mig.

Folk brukar vara ganska bra på att vara ganska bra på att pricka in saker men de är just de stunder när de slår fel som man bara mår så dåligt för att man inte är glad för det man får, för att man inte uppskattar tanken. För att man känner sig så skyldig att personen ifråga inte känner en tillräckligt för att veta vad som verkligen bara skulle bli fel. Jag fegar och vill bara köra safe, allt för att slippa jobbiga känslor och samspel som jag inte fixar och för det så mår jag ju ännu sämre...

No comments: