Wednesday, December 22, 2010

Den Långa Dagen...

Vilken jävla dag... först börjar det med att jag går upp strax efter 5 för att hämta och skjutsa Sidi till flygplatsen, han skall hem till Skellefteå för att fira jul. Kommer hem någon gång efter 7, går och lägger mig och orkar mig inte upp förens vid 12-tiden orkar inte äta och släpar mig trött till bilen. Precis när jag kommer utanför porten så möts jag av en granne (trodde jag) men det var verkligen min granne någonstans i trappuppgången och eftersom jag bara väntat mig ett "hej" eller "hallå" så blev jag lite chockad över att hon frågade om det var dags att gå till jobbet, varpå jag svarade att jag skulle till jobbet men var ledig idag och hon säger något i stil med "vad trevligt". Denna lilla "spontana" och tillsynes jävligt random konversation gjorde mig glad.

Mina grannar i Angred, hälsade jag väl på men var inte så mycket mer med det. Här i området verkar ju det vara mer eller mindre att man hälsar på varandra ovasett. Jag bodde ju så jävla konstigt så det blev inte så naturligt att man gick in i folk som bodde i samma område men här är det ju mer eller mindre en enda väg att gå och då stöter man på folk ganska ofta. Försöker alltid säga hej eller åtminstone le ifall jag får ögonkontakt osv. Allt detta kanske kommer helt naturligt för folk men jag får verkligen tänka efter och fokusera mig. Får helt enkelt öva in min spontanitet.

Efter denna lilla eskapad bar det av till jobbet och hämta upp lite golv, tog sig en liten stund, gick fan så mycket snabbare att lasta av skiten men sen kom det bökiga, hämta upp alla bitar vägg som legat på golvet i vardagsrummet ett tag. Gjorde ju självklart det stora misstaget att lägga de största spånskivebitarna underst, istället för att lägga de som tak och använda de för att spänna över allt annat men men man lär sig så länge man lever. Gick väl så där att spänna fast skiten, de satt men kunde gjort det bättre. Fick backa mer med släp idag och jag börjar fan få in snitsen med det. Visst gör man fortfarnade fel och får köra fram, räta upp, backa lite, ratta om och backa åt rätt håll osv. men det tar sig och nu kan jag åtminstone back istället för att bara fukka upp det.

Fick lånat borsans kort till tippen och fick slängt all jävla skit som varit här hemma. Såg en skateboard stod lutad mot en av containrarna och den såg hel ut, från undersidan. Själva brädan i sig var väl så där på översidan och såg nu att den helt saknar gripp men fan okej hjul, truckar och kanske kunde byta kullagerna men fan alltid något. Jag kommer bli en herder...

Efter jag var klar med allt och lämnat släpet så var riktigt nära på att skita i att fixa julklappar idag och överlåta det till att bli ett morgondagens problem men ringde Victor för att kolla om han fortfarande var i stan för han hade snackat om att åka in och fixa julklappar men han var i
Partille och skulle strax dra till Allum för att fixa lite, vilket passade mig perfekt. Drog runt där ett tag med Victor och Christian för att sedan åka till systemet, köpa lite öl och svänga inom mig för att visa dem min lya. Efter detta var klockan runt 6 och Christian bad om skjuts hem för att dumpa av lite saker och jag svängde runt i vid vändzonen och tänkt ställa mig precis efter den men så kom en till jävla bil och skulle vända också (trodde jag) men han vill ha platsen jag stod på så jag fick ta ett ärovar och åka ner och vända för att komma tillbaka för att invänta Christian. Så ser jag han komma, perfekt tänker jag och så plötsligt försvinner han, man hör det smälla till i en bildörr och han kommer mot mig, då visar det sig att han råkat gå till fel bil och insett det när han väl öppnade dörren.

När jag väl kom in till stan så blev det att skynda sig, endast 5 kronor pålagt för jag inte hade mer kontanter på mig och för att fittautomaterna inte tar bankkort men sleta och svettiga bensinkort tar de (som jag börjar seriöst överväga att skaffa, endast till detta syfte).Klockan tickar iväg och jag får tag på min syster och bestämmer mig för att ta mig tillbaka till Allum och försöka fixa några julklappar där igen, jag har lite ont om tid då jag skall vara i Lerum till 8 för att pappa skall ha bilen till jobbet. Väl i den butik jag skall vara i så har jag svårt att finna julklapparna, bilder på dem skall finnas på ett meddelande på Facebook men av någon anledning så vill inte de visas i min mobil och att försöka guida mig till dessa saker över telefon när jag är stressad, trött och förvirrad är ju inte det lättaste. Naturligtvis så blir allt fel men kanske rätt ändå.

Vi får se på julafton.

Tanken var att jag skulle blåsa ur vardagsrummet ikväll så jag kunde svabba golvet och väggarna men jag orkar fan inte det idag.

No comments: