Saturday, December 18, 2010

Problem...?

Jag behöver snitta 4,57 inlägg / dag resten av detta år för att ha skrivit 508 inlägg detta året. Att snitta så bra är fan ganska svårt, särskilt när jag kommer vara i Stockholm från den 29:e dec. Räknar man bort de 3 dagarna så hamnar jag plötsligt på 5,81 inlägg / dag.

Jag har lite problem med detta kan man säga.

Första året så snittade jag 2,76 inlägg / dag.

Andra året så snittade jag 1,95 inlägg / dag, vilket innebär en minskning på 29,3 % om jag har räknat rätt.

Tredje året så snittade jag 1,39 inlägg / dag, vilket innebär en minskning på 28,7 %.

Det fjärde året så borde jag snitta 1 inlägg / dag innebär en minsking på 28,1 % men just nu ligger jag på 1,22 inlägg / dag vilket endast är en minsking på 12 %. Jag har tidigare år haft en stadig minskning på minskningen med 0,6 % men nu plötsligt så har jag minskat minskningen med 56,3 % och de skulle innebära nästa år, femte året borde bara ha en minsking på ca 6,7 %, sjätte året en minskning på ca 3,8 %, sjunde året en minsking på ca 2,1 %, åttonde året en minsking på ca 1,2 %, nionde året
en minsking på ca 0,7 %, tionde året en minsking på ca 0,4 %, efte året en minsking på ca 0,2 %, tolfte året en minsking på ca 0,1 %, trettonde en minsking på ca 0,07 %, fjortonde året ca 0,04 %.

Femte året 1,14 / dag.
Sjätte året 1,10 / dag.
Sjunde året 1,08 / dag.
Åttonde året 1,07 / dag.
Nionde året 1,07 / dag.

Om jag har räknat rätt, vilket jag hoppas på att jag gjort för att jag har suttit och räknat på den här skiten i över 1 timme, jag vet jag har stora problem. Hur som helst så säger mig statistiken att ifall jag fortsätter på det här sättet så borde jag vända kurvan ganska snart vilket känns bra.

Jag finner ro i sånt här...

Stör mig lite att jag inte riktigt har varit konsekvent med hur många decimaler jag har valt att räkna med.

2 comments:

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ said...

Du kan låna min dator och blogga hur mycket du vill när du är här!

Dom kallar mig Yngve said...

Vad glad jag blev över det här inlägget. Plötsligt känner jag mig inte lika ensam om att ägna mig åt att sitta och göra statistikuträkningar på var och varannan grej.