Friday, December 3, 2010

Byggmaxleaks...

Har inte orkar blogga på ett tag, varit en hel del med lägenheten och varit trött efter jobbet och så. Haft stopp i avloppet och saker och ting som avlöst varandra, just nu insåg jag att diskmaskinen är ur funktion för att elen inte är påkopplad för att han fulbyggt så jävla mycket. Jävla klåpare !

I förrgår hittade jag disk i diskmaskinen, hade inte öppnat den förens nu och ah... där står disk, så jävla sjukt, jävla idioter... man hoppas ju nästan att de brinner inne för att de skall få lära sig att man inte kopplar el
själv, särskilt inte på de vis han gjort, jävla fittan. Har halva vardagsrumsväggen kvar att riva tapet på samt biten ovanför fönsterna. Skulle gjort det idag när Sidi kom förbi men blev att vi drog och köpte pizza på Utby Pizzeria som fan tog en jävla tid på sig idag och sen satt vi här hemma, snacka skit, åt och tog en fika på det, snacka mer skit och så var klockan nästan åtta och då blev det att dra till ICA istället. Skit samma om vi inte fick gjort något, var gött att sitta och snacka skit med polaren man aldrig träffar numera typ, åtminstone när vi båda jobbade på Hisings Backa så träffades man ju varje dag typ. Nu skall den lilla skiten över till K-Rauta, man får önska han lycka till. Förhoppningsvis så får han visa sina framfötter där och får det erkännande han skall ha.

Jag behöver nog riva min spånvägg trots allt, den som delar varda
gsrummet och hallen, problemet är ju att reglarna sitter på 120 avstånd, jävla idioter... hon sa dock att väggen satt där innan de flyttade dit men jag tvivlar lite på de ändå. Skulle fan inte förvåna mig om hennes jävla man satt upp den väggen också !

Så riva klart tapeten, spackla, riva väggen, regla upp nytt och nya skivor eller om man skiter i det så länge och bara river väggen så länge så kan man sätta upp den sen n
är man är klar med målning av tak och väggar. Får försöka komma upp sju imorgon och fixa lite, innan jobbet så kanske jag kan bli klar med tapetrivningen i helgen i alla fall.

Väggen som jag antagligen behöver riva, även den som jag tänkt att göra till någon slags tribute vägg för mina polare. För er som inte fattade vilken vägg jag menade (Micke).

Så här sov man ett tag, nu står dock min säng där, gött som fan är det. Som ni ser så passar den perfekt. Vet dock inte om detta blir mitt permanenta sovrum eller inte, vi får se.




















Nu kommer lite randombilder utan förklaring, kanske relaterade till texten
ovan...



















Självklart så läcker ju kranen och gjort sedan jag flyttat in, fick konstaterat när fastighetsskötaren var här och rensade avloppet att kranen antagligen skulle paja när som helst och att jag fick ringa in och göra en felamälan för att hon skulle komma någon i veckan och fixa det. Känns mest som om man flyttat från ett byggkaos till ett annat. När jag väl är klar med vardagsrummet kanske jag kan slappna av lite.


No comments: