Tuesday, January 13, 2009

Upptagen, Borta & Orkeslös...

Folk har klagat lite på att jag inte bloggat på ett tag men jag har varit lite upptagen, jag har knappt varit hemma och när jag väl varit det har jag varit alldeles för trött för att orka kladda ner något men skall försöka göra någon slags recap över vad som hänt typ senaste veckan.

090108

Kom precis till jobbet, detta har varit den bästa starten efter bussen på länge. Drog på Nelly Furtado
- Say It Right och det snöar, jag är i extas... Kan konstatera att jag förövrigt blev tvungen att göra en snöängel på jobbet samma dag då jag är, tre ?

Tyvärr bor jag i Göteborg och det försvann lika fort som det kom och runt 5-tiden var typ allt borta.

Ursäkta men vad är det som händer ? Jag tycks ha blivit ett diskussi
ons ämne och någon slags liten "scen" i Falun. Det pratas om mig och folk tycks även besöka och läsa mina inlägg på min blogg, det fula är att dessa människor varken känner mig eller har träffat mig. Detta är allt tackvare att jag satt och små tjafsade (på skoj) med en av Maddes kompisar, Kim. Efter detta har tydligen han, hans syster och hennes pojkvän letat upp mig eller lyckats hitta mig på Helgon och sett bilden på mig i klänning, kängor och hållandes en bräda. De har då blivit imponerade och tyckt att det var coolt eller något att jag går ut på stan så där ibland och bara kör mitt race. Det är tydligen dock inte samma personer som sitter och läser min blogg om jag förstått det hela rätt.

Okej att Falun är litet men vafan detta är bara bisarrt. Det är ungefär som att några av mina kompisar tittar på jämna mellanrum på min badfilm. De sätter på den samtidigt och diskuterar den över nätet, kommer även igång ibland på fester har jag hört.

090109

Min kära syster Solveig utexaminerades som barnmorska och hade en liten sammankomst för nära och kära hemma hos sig. Var hur trevligt som helst, träffade massor av folk man inte träffat på länge och man kände sig lite skyldig över att man inte hör av sig, inte passar på att träffa de när man har chansen. Blev lite tagen på sängen när min kusin frågade vad vi skulle göra på Lördagen, först visste jag inte att hon skulle komma och sen hade jag det inte ens i åtanke men tur att hon hade det för jävlar vilken utgång det blev.

Drog även på Front 242 med bror min och hans vänner och vad skall man säga mer än, besvikelse... det var verkligen inte alls bra. Publiken har blivit gammal, de har blivit gammla (inte för att de inte har energi kvar) och de trashade sönder sina klassiker med nya live-versioner, visserligen kan detta vara positivt ibland att ge nytt blod åt gamla låtar men denna gången var det inte det.

Kan bara att konstatera att förra gången jag såg de i StockholmTinitus så var de såå mycket bättre.


090110

30 seconds before her brain shut off she realised that she was [nothing more] than a drum solo.
' ät den där och ...
Jag såg Darwin på tåget idag.

Asså shit va roligt det var på Gretas, hade dock lite svårt för att jag var såå fruktansvärt flamboyant av mig under kvällen men men man måste väl leva lite ibland också. Konsumerade en hel del dricka under kvällen, vet att jag har sagt att jag har en "vit period" och det är ungefär det jag har också. Jag försöker unvika att dricka under de flesta tillfällen och så kanske jag passar på vid något speciellt tillfälle.

Min kära kusin, Silje som ni ser på bilden till vänster var den enda som lyckades hooka upp med någon under kvällen och hon är straight. Inte för att jag direkt "letade" men ändå... det fula var att denna kille visade sig ha jobbat på Arvid Nilsson som levererar saker till oss, jobbar man på Byggmax så fattar man.

Hade förövrigt min första positiva upplevelse med whiskey, fick smaka av någon som satt vid baren. Problemet är bara att jag kommer fan inte ihåg vad den heter, har för mig att det var något i stil med Valentine men kan ha fel.

Hittar jag den så kommer jag lätt införskaffa mig en flaska och sitta och prova mig fram, det var oerhört intressant smak och jag kan säga att ölprovningen har gett eftersmak för att dricka på ett mer njutningsfullt sätt.

Resterande bilder kommer att komma upp på Bilddagboken när jag väl orkar slänga upp de.

4 comments:

Anonymous said...

jag vill se den där badfilmen :D

Anonymous said...

Valentine= Balentines

Anonymous said...

DUKTIG SYSTER DU HAR! :D GRATTIS TILL HENNE

Tomten0 said...

Det är hon fan !