Monday, January 19, 2009

Några Dagar I Januari...

Skall kanske se till att träffa Caroline på lördag efter golvläggningen, fast skall höra med Uma först ifall hon kan. Måste gå före trots allt med tanke på att vi försökt träffa varandra i någon månad nu typ men får se vad som händer. Verkar som om folk börjar få tummen ur.
Det är bra så kanske jag kan få lite avslut och svar och gå vidare.

090115

Tony Olsson sitter på bussen.
Det har varit en intensiv vecka.
Sex med killar, ett frågetecken. Johan var hur som helst trevlig som få.

090117

Nu blir det äntligen av, mötet med Uma. Skall bli intressant att se vad hon har att säga. Var ett tag sedan hon hörde av sig. Har inte varit så social på senaste och skäms lite för det men det har varit en del och hoppas det kommer bli lite bättre nu efter jag fått träffa Uma. Känns som om man kan checka av den biten och börja koncentrera sig på lite andra saker.

Fick lite hjälp av pappa med kvarstavaran längs med i gången mellan hallen och vardagsrummet, eller ah lite hjälp... det är typ han som gör allt. Köpte även en trälist som jag skall använda som tröskel / list, blir nog att köpa minst en längd till av den för att ha samma trösklar vid dörrarna i gången också. Det var väldigt varmt ombord och somnar jag hamnar jag i Oslo, inte hela världen men det rubbar mina planer aningen. Hoppas jag kan sitta kvar, lite bökigt att flytta på sig. Dessa I-Landsproblem.

Blev förfrågad av chefen igår om jag var sugen på att måla om i fikarummet. Fick göra lite vad jag kände för och det var jag sugen på att pröva på. Vet inte nu om han syftade till att alla skulle hjälpa till eller om jag skulle göra allt på egen hand, hur som helst var det kul att jag blev tillfrågad. Fick förslag om att måla motiv hemma hos mig och då slog det mig att det hade varit perfekt att göra en stor skalenhetlig bild av en av mina motiv, alternativt som slog mig nu; att jag gör en vägg med mina favvo motiv i orginalstorlek.

Då sitter man och väntar på bussen hem, den går tjugotvå:nollnoll och nu är klockan typ tjugoett:femton. "Skickade hem" Uma, hon verkade ganska trött och tänkte att det var onödigt för henne att sitta och vänta med mig i 40 minuter när hon kunde ta en tidigare buss. Blev väl inte direkt som jag tänkte mig, hade väl trott att vi skulle mer prata om "oss" och bara försöka göra något slags avslut där men blev en liten mer catch up eller inte riktigt det heller. Måste ändå säga att det känns som hon har växt upp lite mer och mår bättre nu än hon gjorde när vi senast hängde. Det glädjer mig, jag kan bara konstatera att jag saknar det vi hade, närheten och kärleken oavsett om vi var ihop eller inte. Skall definitivt säga vad jag tyckte om kvällen, skulle sagt något förut men blev inte riktigt av, får se om jag vågar säga det över telefon eller om jag fegar ur och messar istället. Träffa henne snart igen är något jag också vill göra.

Blev en halvtimmes vänta utanför, ute i kylan på bussen då de stängde stationshuset. Nu sitter jag på vagnen hem ca två timmar senare. Lyckades bryta av mina solglasögon Igen ! Denna gången var de tyvärr något som inte direkt går att laga tyvärr. Det kommer vara snart femte paret jag köper. Första paret gick sönder i Stockholm, andra paret tor jag att jag tappade bort på Arvik det tredje paret har jag haft hemma som något slags reservdels par (börjar bli som pappa). Tror jag har kört med sånna här solglasögon i vart fall 4 år.

No comments: