Sunday, January 18, 2009

Inaktiv...

Shit... det är helt sjukt att det går typ 5-7 dagar mellan varje inlägg just nu, känns inte så jätte bra då jag bloggar ganska dagligen annars men det sker ganska mycket just nu och jag har tyvärr inte tid eller särskilt mycket ork att skriva. Jag är aningen ledsen att jag inte varit så social med folk det senaste heller men ni får bara ta det (hoppas jag). Klokan är ganska mycket, jag är jävligt trött och skall sova ganska omgående. Finns några saker att konstatera, det behöver städas som fan här hemma, det blir väldigt mycket stökigare och det går fort också när man är två i ett hushåll. Pappa var här idag och hjälpte mig med att lägga lite kvartstavar längs med golvet.

Det går fan sakta men säkert framåt, detta mest för att jag är så jävla dålig på att snickra och ha mig så han gör Allt, det enda jag typ gör är att hålla i och fråga ständigt om han tänkt rätt då han har en tendens att såga innan han tänkt till ytterligare en gång. Skall väl försöka mig på att pyssla med lite små bitar och se om jag inte kan göra lite på egen hand. Jag drog iväg till Trollhättan efter detta för att träffa Uma och "reda ut" lite saker, blev väl inte riktigt som jag väntat mig men det var trevligt att träffa henne igen och kan väl bara mest konstatera att det är jävligt synd att det slutade som det gjorde mellan oss och ännu mer synd att det tog 1½ år innan hon hörde av sig igen.

Jag känner att jag behöver typ någon vecka på mig för att bara komma tillbaka i vardagen och städa och fixa i ordning allt här i lägenheten, det är så jävla mycket som är under behandling massa kvitton som skall bokföras och annat bös men jag har bara inte tid eller ord. Har en massa mat som jag vill laga till, jag har en massa disk som står. Allt i klisterväg för kablar (i taket), funkar inte !

Imorgon... (måndag) så kommer förhoppningsvis fastighetsskötaren förbi äntligen och tittar över allt som behöver fixas, jag kan säga att jag har en hel del punkter att ta upp. Har även en hel del planer för lägenheten, det mesta är ganska difusa men de växer med tiden, har någon några förslag att komma med är jag all ears... är hungrig, trött och törstig.

No comments: