Sunday, September 28, 2008

Den Nya Listan (Del ð)...

Gjort ännu en update av min lista och den känns mer strukturerad och raffinerad nu:

Vardag:

* Slänga Allt Skräp Och Panta Alla Burkar Som Finns - Det börjar bli en del.
* Diska - Det behöver röjas innan hantverkaren kommer och gör den sista finishing touchen på mitt kök.
* Damsuga - Det börjar bli lite stökigt i lägenheten.
* Röja Bland Mina DVD-Filmer - Jag behöver ställa i ordning dem.
* Fixa Mitt Sourroundljud - TVn behöver inkluderas ännu mer nu då TV-högtalarna suger brutalt.

Mål:

* Sluta Med Chokladbitar - De kostar mer än vad man tror och förstör tänderna.
* Sluta Med Cola På Jobbet - Skall försöka ingå en pakt med de andra.
* Försöka Äta Mer Lagad Mat På Jobbet - Det är bra för magen och för själen.
* Börja Motionera Igen Med Syster - Vi får fan ta tag i simningen igen.

* Ta I Tu Med Min Analys Av Listan Och Se Om Man Inte Kan Bocka Av Något - Den får vänta tills imorgon åtminstone.

Lägenheten:

* Köpa Ny Kökslampa På IKEA - Den förra gick sönder.
* Köpa Något Litet Hallbord ? - Kan vara i behov av någon avlastningsplats.
* Fixa Plasttak Till Uteplatsen - Om jag får det vill säga.
* Lägga Ny Sten På Uteplatsen, Kanske Trall ? - Det är inte särskilt vackert just nu.

Pappersjobb:

* Ringa Claes På RFSL - Behöver Veta Vad Det Är För Skolinformation
* Ringa Radiotjänst - Jag vill börja delbetala min tv-avgift.
* Ringa ComHem - Skall avsäga mig min telefon och tv.
* Prata Med Fastighetsskötaren - Finns en hel del saker som behöver fixas i lyan.
* Skicka In Arbetsgivarintyg Till Alfa-Kassan - Det var ganska länge sedan jag skulle gjort det.

Ekonomi:

* Köpa TV-Out Kabel - Vill kunna titta på serier via TVn.
* Köpa Ny Dator ? - Har ju trots allt pengar till det.
* Börja Med Något Slags Sparande Och Titta In På Pensionspengar - Kan vara bra till framtiden.

Färdigt:

Tvätta Resterande Tvätt I Tvättkorgen - Eller ah jag satte på en ny tvätt och hängde upp den gammla.
Tog En Dusch Efter Att Jag Klippt Mig Lite - Skulle först bara "toppa lite" med trimmern och insåg att det skulle bli en hel del men det är fan svårt och allt eftersom fick man gå ner på millimeterna för att få det ordentligt.
Montera Ihop Mina Köksstolar - Två återstår, en får dock vänta tills de finns åter på IKEA.

Kan vara ganska stolt ändå tycker jag, har trots allt satt ihop den sista stolen och möblerat lite i köket samt röjt lite. Får se vad som sker nu, skall nog ta mig lite käk och sen får jag väl hugga disken för den måste bort innan hantverkaren kommer imorgon, skall även en "snabbis" till jobbet och försöka fixa med mina hemleveranser. Har två som skall iväg på onsdag så jag får jobba lite inofficiellt för att fixa det.

No comments: