Wednesday, September 17, 2008

En Ängel Utan Dess Like...

Mc Donalds på Wasa Gatan i Stockholm mitt emot T-Centralen har en ängel utan dess like jobbandes hos sig och denna donken kommer ha ett varmt ställe i mitt hjärta. Detta kommer sig då jag behövde gå på toa men då inte det finns några ställen där man kan gå gratis tog jag tillslut min utväg i att betala för en vara och få en femma över för att jag inte hade några kontanter på mig. Detta gick dock tydligen inte att göra men trots detta gav hon mig fem kronor från kassan. Tyvärr kollade jag inte efter hennes namn eller tog någon bild, kände att det i efterhand kanske skulle kännas "framfusigt" och "på". Sa dock till henne att "hon är en ängel utan dess like". Hon gjorde verkligen något för mig och det minsta jag kan göra är att erkäna denna enormt humana handling. Den gjorde väl extra intryck på mig då jag strax innan blivit "avvisad" av SJ-personal som inte lät mig hänga på ett tåg som skulle ta mig hem två timmar tidigare. För att vara uppriktig så hade jag en chans, om jag köpte en ny biljett. Detta ville jag dock inte göra, klandrar inte henne, jag förstår. En annan dag, en annan gång kanske...

No comments: