Monday, September 29, 2008

Lite Bussfunderingar...

Pengar är bara siffror på papper,
Chillout,
Lyssna på lite kick ass music och bara ta det piano.

IKEA nästa mål på resan, en av mina stolar visar sig vara knäckt och jag skall göra en reklamation. Ny stol skall och vill jag ha men skall vara civiliserad. Det är en stund kvar tills bussen tar mig dit jag vill. Har inte varit så här ledig på länge känns det som, imorgon skall jag dock in till jobbet för att fixa lite. Dock är jag lite tveksam när jag skall åka in, om jag tar det på morgonen då det kommer en del transporter eller om jag tar det senare på dagen. Det är ju trots allt skönt att få det överstökat.

Nä men kaffe, cigg, snus, socker får inte folk att göra galna saker men kan det ha något med att de inte är olagligt ? Visst kanske "effekterna" på dessa droger inte är klart lika märbara men jag tror man på vissa sätt skulle få det bättre om man legaliserade en del av de substanser som idag är illegala. Dock skulle man kanske få mer som testade och började ta dessa droger som blev legala, så redan där uppstår en problematik. Dock känns det ju som om mycket kriminalitet uppstår ju just på grund av illegala droger och människor som vill ha betalt och inte får det och de personer som försöker skaffa fram pengar för att betala.

Man måste ställa sig mångra frågor och titta på det från många olika perspektiv och ett av de är ju från ett samhällsperspektiv, så som vad vinner samhället på att legalisera vad det nu kan vara. Är det konstnadseffektivt ? Är det bättre att ha det som det är och fortsätta kampen mot droger ? Jag är kluven, vill ju att det skall vara ett eget val så länge som det inte går ut över andra och det är ju svårt då lätta går ut över andra. Jag kan bara säga så här mycket att för min egna skull så känns just de illegala drogerna ganska blasé och det känns som om det bara hade varit ytterligare en last. Måste göra en rejäl översikt på min sockerkonsumtion och sluta med chokladbitar helt och hållet för det funkar inte samt sluta med cola och dylikt på jobbet, trots "tuffa dagar".

Så typiskt... stolen var slut i hela landet och väntad tillbaka v. 43, när det nu är. Hon som besvarade min fråga angående om det bara var att komma tillbaka med mitt tillgodokort blev nog lite smått överraskad över min "klämkäcka" inställning till situationen. Jag tycker det inte är särskilt surt som andra verkar tycka och tro det är. Det är sånt som händer, innebär bara att jag få ta en extra tripp till IKEA. Det är väl bara passa på att införskaffa något annat när man ändå är där, måste ändå ha någon ny lampa och lite andra saker så...

Okej, nu är jag trött och redo att gå och lägga mig måste jag erkänna. Satan va tröttheten slog till och det från ingenstans.

No comments: