Sunday, September 21, 2008

Angered, En Mångfaldens Stadsdel...

Blir lika förvånad varje gång jag är i Angered (vilket är ganska ofta, jag bor ju här) detta är på grund av att det bor sjukt mycket handikappade, funktionshindrade heter det väl egentligen ungefär som det egentligen heter Inuiter och inte eskimåer eller som att det heter Romer och inte zigenare. Hur som helst så verkade det vara en hel del funktionshindrade som bor i mitt område och de sitter kanske i rullstol, de kanske är blinda eller på annat vis funktionshindrade och det som förvånar mig är att det är ganska många som är det i mitt område. Det kanske har sin logiska förklaring att jag bor precis i centrum och att de då underlättare bra jävla mycket deras vardag, vad vet jag... var bara något som har slagit mig gång på gång under den senaste tiden.

No comments: