Tuesday, September 16, 2008

Some Old Shit...

Då sitter man ännu en gång på Lerum Station i väntan på tåget, tyvärr gick det precis så det blir att vänta i en halvtimme tills nästa tåg går. Det är en sådan underbar text som står här på en av perrongkanterna och den lyder:

Hur Du Skaffar Dig En Tågkompis Tips # 4 - Ljug Om Dig Själv Och Använd Gärna Svåra Ord Som Bluetooth & "Know How"

Det är fan vad jag kallar konst, skulle bara varit lite snyggare utfört men annars hur jävla bra som helst.

(Någon helt annan dag)

Vem är galningen som typ jämt sitter och käkar sesamfrön på bussen och låter "skalen" ligga kvar på golvet ?

(Vi fortsätter med fler dagar som jag inte vet när de var)

Igår natt fick jag en känsla om hur det kan vara schizofren (åtminstone så var det så det kändes även om det faktiskt inte kanske är så schizofreni "uttrycker sig"), hörde en masas röster i huvudet som jag inte kunde ignorera. Det var inte bara en och de pratade knappast en åt gången. Det var helt enkelt en massa tankar och känslor jag behövde få utlopp för. Var sjukt stressad och ville helst av allt bara sova, lyckades ta ett par andetag och försökte mest koncentrera mig på att somna och lyckades tillslut.

Behöver prata med Madde känner jag, behöver få sagt lite saker jag haft svårt för att ta upp. Visst må vi ha lite olika syn på saker och ting men hon får mig att utvecklas, våga mer och helt enkelt ta i tu med saker som jag haft svårt för tidigare. Är inte det en av de mer viktigare sakerna i ett förhållande, att man känner att man kan utvecklas ? Säger inte att det är nödvändigt men det tillför ju oerhört mycket känner jag oavsett vad det är för relation man har (lite svårt dock att prata med folk när man inte får tag på dem, hoppas det löser sig).

- I need som fucking Cougar Boost...
Jag saknar min kreativitet,
Den sprang bort för ett tag sedan och jag har inte haft tid eller ork att leta efter den. Har man kvar skrivstil i skolan ? Varför klargjorde de inte tillräckligt för en att det faktiskt lönsar sig framöver ? Det verkade ju helt meningslöst men ack så fel man hade.

(Igår)

Kommer fram till Flemingsberg om drygt en timme kanske, Tove har varit snäll att husera mig en kväll för jag skall demonstrera den 16:e september mot FRA-Lagen. Riksdagen öppnar även imorgon.
Känner mig fortfarande ganska "förlorad" och borta från omvärlden, jobbar mest och lägenheten är stökig. Det löser väl sig så småningom när jag väl fått bo in mig lite här.

No comments: