Thursday, April 12, 2007

Lars Против Влюбленности ??? Знает...

Vädret drar ner mig,
Jag är seg,
Jag är uttråkad,
Jag har inte lust med något,
Jag försjunker i datorns tidsfördriv.

Jag väntar på att något skall hända,
Jag väntar på att någon skall rädda mig ur tristessen,
Solen tittar fram och ett hopp tänds,
Tyvärr kommer det inte förändra min situation,
Vill jag att något skall hända får jag ta tag i det hela.

Vad skall man säga ?
Vad fan skall man göra ?
Framtiden är alltid så jävla oviss,
Jag vill ha lite spelregler,
Jag vill ha bara några ramar för vad som funkar och inte gör det,
Det hade bara varit så mycket enklare så.

En utopi,
En fantasilös utopi,
En utopi i min anda,
Jag skulle nog ändå aldrig bli riktigt nöjd.

Får väl bara som vanligt ta en dag i sänder,
Försöka ta det lugnt,
Hålla huvudet kallt och chilla,
Den som lever får se…

No comments: