Monday, April 30, 2007

Шальная Прогулка...

När man tänker efter så kan jag fan inte vara helt frisk ibland, jag menar vem i helvete bestämmer sig för att helt sonika gå hem vid 1-tiden på natten på en söndag då det är antagligen lite mer än 1½ mil att gå. Asså det var inte så jävla farligt och gick ganska snabbt tack vare att jag hade musik i mina öron och att jag hade en levande konversation över mess med en kompis i stort sätt hela vägen så man hade nästan hela tiden tankarna på något annat än värkande fötter och den långa promenaden hem.

Den lilla strollen tog mig ca 2 timmar och 40 min, vilket inte är så jävla illa pinkat ändå för det är som sagt en liten bit att gå från typ Oves i Partille och ända hem till lilla mig. Jag höll en ganska bra takt dessutom och gick antagligen aningen fortare än vad jag brukar när jag går och att jag inte tog någon paus, det jag skulle behöva är bara lite bättre skor, ha lite bättre förberedda fötter och ett kanske mildare underlag så kan man fan traska på ganska länge utan några större problem. Eller det kändes i alla fall så, visserligen började fötterna värka mot slutet men jag hade inte direkt på mig världens bästa skor för att ta en promenad på över 1½ mil.

Allt handlar bara om att vara tillräckligt sysselsatt för det är tidsfördrivet som verkligen spelar roll, jag tror jag har en hyffsad kondis ändå. Visst den har varit bättre men jag menar bara ta en 1½ mils promenad ett på natten efter att man grillat och druckit lite är ganska bra presterat. Gäller bara att ha humöret och hålla huvudet sysselsatt så är allt lugnt.

No comments: