Friday, March 16, 2007

Fast Forward...

Livet rullar på, lite för fort kanske...

Håret har minskat avsevärt och blivit rosa nu igen, skall snart dra ut och festa med Andrée och lite annat folk. Blev tvungen att låna mer pengar av mina föräldrar, det var ju lika skoj som alltid. Verkar som om inte alla kan hänga på trots allt p.g.a. pengabrist, ork och tid, synd men men inte mycket att göra åt.

Asså hur skall man hinna umgås med alla sina kompisar ? Hur skall man orka träffa allt folk, man skjuter upp det hela tiden och när man väl har tid och ork så kan inte de och när dem är sugna så är inte jag det eller så har jag redan bokat in mig på något annat. Synd att man glidit ifrån en hel del folk de senaste åren, visserligen har man lärt känna kanske över 20 nya personer men det är ingen kompensation. Känner sig smått skyldig för att man inte hinner träffa alla, man vill gärna vara över allt och med alla på en och samma gång men det går tyvärr inte. Blir lätt att man fastnar i rutiner för det är bekvämt och för att folket man lärt känna det senaste vet hur det är att gå sjukskriven, vet hur det är att må dålig, man fastnar med folket på gott och ont.

Antar att det viktiga är att man känner in och känner efter, tar sig tid att tänka, tar sig tid att inte göra ett skit, inte stressa igång allt för mycket, skynda förbannat jävla långsamt. Kanske borde gå tillbaka till Ungdomsmottagningen och prata med min kurator där någon gång bara för att minska risken av att gå under helt och hållet. Det har ju trots allt gått ganska bra hittils men behöver nog ta mig ett snack med någon, bli lite avlastad. Får ta det lugnt ikväll så man inte försuper sig, har iofs inte så mycket pengar att göra det för heller så.

1 comment:

charlie said...

blev ju gryyymt! =)