Monday, February 22, 2010

Lars Testar Gränserna I Facebook...

- Imorgon skiter vi i det blå skåpet.

Tror jag precis gjorde något väldigt tabu på Facebook, jag nekade någons kompisinvit. Detta är en person jag gått i samma skola med tills högstadiet men har aldrig umgåtts direkt med och är knappast intresserad att träffa honom nu heller så jag nekade men om jag förstått detta helt rätt är detta inte okej i Facebookvärlden. Jag skiter ju i vilket, har inte gått med där för att hitta "gamla vänner" eller ha den som har mest, jag skaffade den för att kunna få tag på en, kompis och nu har jag gjort det... jag var med ett tag men blev förbannad av alla jävla invites och dylikt som hela tiden kom upp, fan orka ! Asså visst, ser fuktionen och effektiviteten i det och dess möjligheter men för min del känns det, rörigt och mödosamt, jag är lite konservativ kring just detta. Nästan så man blir sugen på att testa och tänja gränserna mer, bara för att.

3 comments:

Melinda said...

Äsch, klart att man kan neka. Om inte annat så kan man ju ta bort kompisen efter ett tag. Bara att borsta av sig och konstatera att man faktiskt inte kan vara vän med alla. Och alla invites och uppdateringar man inte vill ha går ju att blockera. Lite pyssel så löser det sig 8)

Noa said...

Hyrra för Lars!
Om det är möjligt så växte du ännu mer i mina ögon nu.

sys said...

Ha ha, härligt! Har nekat hur mycket folk som helst, inget att skämmas för!