Thursday, February 18, 2010

Jag, Thorbjörn, Nadja & Teaterpedagogen Mariló...

Jaha, då har man börjat i Teater, Teater,

Jag av alla människor har börjat i Teater ! Fatta hur oväntad och random den är. Det hela började förra veckan då jag träffade Nadja som är ihop med Tull och hon frågade om inte jag ville haka med på teater, för förra gången var det bara hon och teaterpedagogen Mariló (Marrilåå) och hon trodde jag skulle passa in. Jag hade fått i mig någon öl och tände till direkt, något nytt, något annorlunda och kanske en utmaning.

Idag så tänkte jag att det minsta jag kan göra är gå dit och se vad som händer, visst kanske blir jätte stelt och svårt men då har jag åtminstone försökt. Jag har aldrig direkt hållt på med teater förr utan kanske varit med i någon liten pjäs eller en sketch som man gjort i skolan men aldrig aktivt tytt mig till teatern men det fick gå som det gick och det gick skit bra !

Jag har inte haft så här skoj på riktigt länge, så häftigt, så flödande och man ser bara möjligheter. Vi fick göra ett par improvisationer och det var svårt att komma på just vad det hela skulle vara men när man väl var igång så flöt det verkligen på och ah... häftigt. Tanke med det hela är att vi skall sätta upp en pjäs så småningom, vad den kommer handla om är ju en jävligt bra fråga men ah... det kommer säkert. Varje torsdag kommer vi ses framöver och har någon något förslag på namn på gruppen så får ni gärna komma med något, inte för att vi pratat om det men kan ju vara kul att heta något. Får försöka sitta och leta igenom mina skrifter och dylikt efter något passande.

...break
[ganska] barnvänlig
fittfruktan & [kuk]kapital
- Mord i sinne, blodbad inne.
Lars-Göran
Ironi, Ironi, Ett läkande infanteri.

No comments: