Sunday, February 7, 2010

Juventus 3, (Un)Blocken...?

Sedan kanske 1½ - 2 år tillbaka så har jag vägrat att köpa pizza på Juventus 3, den pizzeria som ligger närmast min lägenhet för att de en gång tog hutlöst betalt vid en av våra beställningar av pizza med hemkörning, visst vi var lata (det var då jag bodde i min andra lägenhet). För illustrera allt detta har jag tagit hjälp av Eniro, 1:an är där jag bodde förut, 2:an där jag bor nu och gul markerar Juventus 3 och den gröna står för Restaurang Bordet där jag har handlat det senaste året. Dock överväger jag att ge upp denna då de verkat "ha kört upp tiden i röven på sig själva" då de inte vet skillnande på 10 minuter och nästan en halvtimme. I allt detta ståhej för att söka min gamla lägenhet och Juventus 3 har jag funnit svaret till den fråga ni alla ställer er just nu.

Varför i hela helvete heter den Juvents 3 ?
Finns det en 1 & 2 någonstans ?

Ja, faktiskt...

Enligt Hitta.se så har vi alla Juventus Pizzeriorna i Angered just här.

Alltså, jag ringde Bordet 16.09 från min telefon och då sa de att det skulle ta 10 minuter. Jag råkade sitta över tiden och skyndade mig dit (för det är så långt), hur som helst när jag kommer dit så var den inte klar. Då hade jag ändå gått hemifrån 10 minuter efter det att jag ringt och jag får väl min pizza sisodär 16.35-40, det är fan inte okej ! Räknar de med 20 min så fine ! då kunde jag suttit hemma ett tag till istället för att stå där och hänga som ett jävla fån med alla sorgsliga alkisar som alltid är där när jag är där för att beställa pizza. Detta är hyffsat sällan, någon gång i månaden, olika dagar, olika tider på dygnet men alltid samma människor, sorligt värre...

Vi har naturligtvis Mc Donals i Arvika och här hemma i Angered som fått varsin Block, den här hemma fick det för att de var typ 3-4 pers som stod och fixade i köket men ändå så tog det dem typ 10-15 om jag inte minns helt fel från de att jag fick beställa tills att min order kom, det var en Big Mac plain. Den i Arvika fick blocken efter att ha haft på någon jävla skit skiva som
Ass Rapade svenska klassiker i up-beat versioner. Därefter så hade vi ett stående skämt det året om den fantastiska skivan; Ass Rape 9. Vilka som nu var med på den eller vilka låtar som framfördes på skivan var det inget vi pratade om, bara grejen med Ass Rape 9 var rolig i sig.

No comments: