Saturday, February 13, 2010

Byggmax, The Saga Continues...?

I torsdags dök information angående att de söker folk till våran kommande anläggning i Partille som kommer ligga bredvid JulaGamla Alingsåsvägen 24. Visste att de skulle börja bygga och att det skulle vara klart till sommaren men hade inte tänkt direkt något mer på detta men så dyker detta upp och under dagen så stod jag och funderade på om man inte skulle söka, bara för sökandets skull (tittar på Schweiz - Sverige, Damhockey i OS). Jag menar det kan ju knappast skada och arbetsintervju är alltid värdefullt att gå på. Ju mer jag tänkte på det desto bättre verkade det vara.

* Jag kommer ifrån Hisings Backa, från några av mina kära kollegor och några av våra kunder men det har blivit bättre från hur det var när man började, man har lärt att stå på sig, kunderna har lärt sig vad som gäller och det är en mer harmonisk stämning nu.

* Jag kommer närmare kompisar och familj som befinner sig i Partille och Lerum och istället för att det tar mig en timme att åka från jobbet för att ta mig till Lerum så kanske det tar mig drygt 20 minuter, dessutom tar det ungefär lika lång tid att ta sig in till centrala stan som det gör nu.

* Det kanske tar lite längre tid för mig att ta mig till jobbet då jag kanske behöver ta mig till Gamle Stan för att ta buss därifrån till Partille eller i värsta fall ta tåget från centralen men förhoppningsvis kan jag ta direktbussen från Angered till Partille.

* Det kommer bli lite dyrare att jobba i Partille då jag behöver byta upp mig när det gäller månadskort då det måste gälla för att åka inom Partille.

* Jag kommer inte jobba med Sidi längre vilket är jävligt synd för han är skön och ball som fan, duktig och gör det som behövs. Kommer ju även få en ny chef och det är fan svårt att matcha Henke, får bara hålla tummarna att man får en kompetent och duglig chef.

* Jag kommer komma till en ny och fräsch anläggning, ny miljö, ny kundkrets, nya arbetskollegor, nytt, nytt, nytt... får jag jobbet så kommer detta definitivt bli den nytändning jag behöver för att komma igång igen ordentligt och jobba vidare.

Fördelarna väger mycket mycket mer än nackdelarna och det känns oerhört positivt just nu måste jag säga. Satt på torsdaskvällen och jobbade med mitt CV och personliga brev och fick en hel del hjälp av Melinda som är en mästare på att skriva CV. Skickade väl in det runt 11 på kvällen och när jag kom till jobbet vid 10-tiden säger Henke att Tony (vår nya Regions Chef) skulle komma på besök, tänkte inte så mycket på det, han har varit på besök nästan en gång i veckan sedan han blev RC för oss i början av året. Efter en bra stund med samtalande på kontoret drog han och Henke iväg och käkade och när de kom tillbaka var jag ute på lagret och Tony kommer upp till mig och säger, "Fick in en ansökan imorse" - jag blev lite smått chockad och hade inte en tanke på att någon skulle höra av sig så jävla snabbt.

Man kunde ju hålla på att skicka in ansökningar fram tills den 26:e så jag hade inte väntat mig att höra något förens efter det typ och definitivt inte tänkt mig att Tony skulle komma ner och snacka (ganska uppenbart när man tänker på det) med mig. För han och Henke var det inga problem och såg inte varför jag inte skulle kunna få söka mig vidare men han skulle prata med Etablering och höra av sig nu i veckan eller vecka därefter. Måste säga att det känns ganska klart men 100% kan man ju aldrig vara men å andra sida, jag har jobbat på Byggmax i snart 2 år, jag behövs inte läras upp, jag är grym på truck, lager, kassa / mät och är kunnig på våra varor. Dessutom tar jag i, jag ställer upp och jag ser till att saker och ting flyter på, jag är hungrig och vill ta för mig, jag vill ha mer ansvar (makt)
, skall ju bli världsdiktator en vacker dag.

Vi syns i Partille...?

No comments: