Sunday, January 31, 2010

Sug & Blås (3)...

Var som sagt i Lerum igår och gick hem från Packen för att sova hemma hos mamma och pappa, det var sent, kallt och tågen var lite opålitliga så det blev till att börja traska från centrum upp till mitt förra hem. Det enda jag kan tänka på när jag går där i det upplysta vintermörkret är:

Jag bor inte här längre,
Detta är inte längre mitt hem.

Allt är så bekant men ändå så långt bort,
Känner mig otrygg och obekväm.

Mitt hem är numera Angered, inget annat. Det känns oerhört udda och svårt att greppa. Även om jag är glad att jag kan känna mig tillfreds och hemma här så blir det en sådan kontrast att behöva inse att Lerum inte längre är där jag bor. Är duktigt förvånad över hur mycket jag lyckades klämma in i mitt lilla rum, två soffor, en fotölj, tre bokhyllor, en gardebrob, en säng och ett mindre soffbord.

No comments: