Saturday, January 9, 2010

Farbror Lars Och Vattenlekarna...

Man blir så glad av att komma till jobbet och verkligen få komma igång direkt när man jobbar, vad bättre än att få mötas av en go jävla vattenläcka strax innan nio-bläcket på en lördag morgon ? Jag kommer då fan inte på något mer ultimat.


Så börjar man gå in i butiken och det plaskar gött under fötterna och mer och mer vatten visar sig och det verkar ju komma från lagret. Det var ju lite mer vatten än när ett element hade sprungit läck, ju närmare jag börjar komma dörren till lagret ju högre blir det ljud av uppenbart stort flöde av vatten som bara strömmar ut någonstans. När jag väl fått öppnat dörren och tänt i lagret så ser jag bara en massa vatten över allt och hör tydligt hur det bara sprutar ut mer och mer vatten. Det enda jag kan göra nu är att ringa vår fastighetsskötare eller rättare sagt ett journummer och fick förklara situationen och de skulle skicka ut någon, strax efter jag lagt på inser jag att jag har en möjlighet att stänga av vattnet eftersom det fanns en ventil som man kunde vrida till (lyckligtvis). När jag väl lyckats fått stängt av vattnet gick jag till omklädningsrummet för att byta om och där finner jag, Peter, han sitter och byter om och ställer den korkade frågan vad vi skall göra åt allt vatten. Naturligtvis så har det inte slagit honom att jag kanske behövde hjälp och försöka leta upp mig eller ring till mig för att se vad som hänt, nä han tar sin goda tid att byta om först. Det är inte så mycket att, han inte bryr sig utan mer att han är för korkad för att greppa något så simpelt och uppenbart.

Blir man inte badsugen av denna bilden så vet jag inte vad som skall få en att vilja ta ett dopp en sån här underbar dag, jag menar det är ju fan nice väder, 10-20 cm snö och mer på andra ställen och ca -12°. Det var nice som fan att gå och plaska runt ute på lagret och i butiken.

Det enda som möjligtvis var lite positivt att vi blev tvungna att stänga lagret för att det var så mycket vatten så en hel del kunde valde att åka hem eller till någon annan butik men vissa sjuka jävlar trotsade vädrets makter och plaskade sig allra längst ner i hörnet på den här bilden, det är kanske 30-40 meter bort i ett par cm vatten för att hämta några sketna hyllplan. Frågan man då vill ställa dem är, varför ?! Hade jag kommit till en butik som var i detta skicket när jag skulle handla skulle jag såå mycket åkt någon annanstans, även om jag blev tvungen att pröjsa lite till alternativt så hade jag kommit någon annan dag. Folk är fan sjuka i huvudet...

Ena sekunden klagar de över att inte få gena genom lagerdörren och att de är tvungna att gå på utsidan för att komma in i lagret men när det ligger 3-4 cm vatten i hela lagret skall de promt gå i skiten, kommer aldrig att förstå mig på folk.

Fick torkat upp det lite senare på kvällen,
naturligtvis hade ju kommit in till våra grannar och de har lite dyrare saker inne hos sig som behövde bli av med allt vattenomfång mer än vad vi kanske behövde så det tog ett tag innan han kom tillbaka och avslutade jobbet. Lyckades luska lite under dagen och visade sig att det var ett kopparrör som hade brustit. Magnus satt och tittade över övervakningsbanden då vi trodde det kanske kunde varit en kund som varit och fipplat med skiten då våra kunde tar till lite olika metoder för att ge igen ifall de känner sig orättvist behandlade eller att det var någon som klantat sig av personalen och sen bara lämnat det men det hade varit crazy till och med för Peter.

Jävligt skönt att det var ett rör som brustit för annars hade det sugit jävligt mycket med tanke på försäkringar och dylikt som då kanske inte riktigt gällt. Ganska skönt att det löste sig tillslut och att det inte var mycket mer än att bara vrida på en klaff för att stänga av vattnet.

Jag vill nog inte tänka på vad som hade hänt om jag försovit mig eller något, Peter hade väl brutit ihop eftersom inte Henke gick att få tag på alternativt bara skitit i det och vänta på att någon av mig eller Magnus hade dykt upp och låtit oss agera istället.

1 comment:

sys said...

Låter som en ganska trevlig dag ändå vännen =)

Skönt att det löste sig med vattnet, och tråkigt med en arbetskollega som inte kan ta egna beslut..

www.flin.nu