Saturday, January 16, 2010

Dikter...

Sitter och läser igenom mina dikter och dylikt jag suttit och knåpat på genom åren och kan bara konstatera att jag har mina ljusa stunder trots allt.

Gnu’s Gone Wild

- a distent cry when i saw your bloody hands...

- en efter en gick de in i munnen och de knastrade högt bland tänderna, nu hade jag kommit till r...

- ett, två, tre, fyra, fyra små höga, du ligger i fyra små högar...

- den dagen simmade jag ensam i colasåsen...

- with toothpicks in your eyes you’re running away, i barely see you when you fly down the stairs.

- ölet flödar, du och jag i en karaokebar...

- likt ett hjärtflimmer springer jag upp och ner längs din tunga.

En JÄTTE LÖS! Box...

Daterat: Söndagen den 15:e januari 2006 kl 17:24

Så jävla fult, tog 03.17 tåget hem och 6-sätet brevid mig satt det tre kompisar som satt och pratade och ena killen hade råkat komma i ”bråk” med någon som hade gett honom en jätte lös box. Min fråga hur fan man ger någon en lös box... en box är en box och that’s it!

Det var liksom inte att han nämnde det en gång utan under hela resan så satt han och prata om denna lösa box och hur mycket han ville ha tag på killen och fråga honom vafan han höll på med och han var också sur på sin polare för att han stoppat honom.
Så frågar hans polare honom varför bry sig om nu boxen var så lös... jag tror inte att han var förbannad över att han blivit slagen utan just att det var en jätte lös box, för om man Boxar någon så känns det.

- Hello, I am Johnny Cash...

- there’s lot of shit in this world, you just have to make sure you don’t step in it...

- they’re slippery and they got no sole...

...Tour De Trans(e)

- det är bara rörelsehindrare och kärringar som tycker om hösten...

- Allah < akbar... algebra’s awesome!


- psychopathic killer in disguise...

Vi spårar ur,
Vi spårar ur och tiden står still för en stund.

Bara tanken får dig att fälla en tår,
Fram och tillbaka far vi likt trasor,
En sista omtumlande resa,
En sista resa på staten och kapitalets järnväg.

Ljuskäglor,
Vi ser ljuskäglor,
Ett omtöcknat leende på dina läppar,
De har kommit för att rädda oss,
En sista hoppfull tanke.

Det kan inte bli mer fel,
Bara din hörsel fungerat,
Då hade du insett hur fel du hade,
Ett missnöje sprider sig över ditt ansikte,
Du inser hur fel du verkligen hade,
Du skriker i tystheten.

Vintern kom trots allt,
Det är kallt runt omkring dig men det gör inget,
Isen omringar dig medan du tittar upp mot ljuset.

Du breder ut dina armar för att göra en snöängel,
Viljan finns där men armarna rör sig inte,
Snart inser du att de frusit fast på botten,
På botten av vad ?
Du tittar upp och ser att ljuset inte är det från solen,
Det är ficklampan jag tejpat fast i locket.

Du har fått en vinter,
En ljus vinter,
En vit vinter,
En kall vinter,
En isig vinter,
Du har fått en udda vinter,
Du har fått en frysboxvinter.


Det där är till dig säger jag och pekar på paketet,
Dina ögon glänser och med iver river du upp paketet,
Det är med viss svårighet men öppnas skall det.

Locket flyger av,
I botten ligger en likblekhand i en pöl av blod,
Plötsligt får dina ögon en annan blick,
Först en kall och förvånad blick som snabbt övergår till ilska,
Du börjar skrika och vifta med armarna,
Du avslutar med att peka på en kroppsdel som inte tycks finnas.

Det är din hand skriker jag glatt,
Jag har hittat din hand,
Du tittar på mig argt,
Jag tittar tillbaka på dig och rycker på axlarna frågandes.

Jag vet att det var du säger du mumlandes,
Jag förstår fortfarande ingenting,
Du säger något om att tänka tillbaka,
Allt börjar komma tillbaka nu.

Jag ser din hand liggandes på en skärbräda,
Bilden känns så bekant,
Skärbrädan känns så bekant,
Din hand har legat här förut,
Den låg även här när jag skiljde den från din arm.

Jag tittar lite skyldigt tillbaka på dig,
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga,
God Jul...?

Nu har klockan gott över midnattstimma,
Ändå finns inte julen någonstans att finna.

Grön och sketen jul vi har,
Så varmt att man kan gå med rumpan bar.

Högtiden för de eviga baken,
Här i huset är endast lilla jag är vaken.

Onani, onani,
Självhateri.

Onani, onani,
Tvångsmani.

Onani, onani,
Psykoterapi.

Äcklig, ful och skrämmande, är ord som beskriver dig,
Du är inte lika fin som de andra,
Du är udda.

Jag kan inte ta i dig,
Jag vill inte vara nära dig,
Jag tappar matlusten när jag ser dig.

Du jagar mig i mina drömmar,
Du jagar mig när jag är vaken,
Du låter mig aldrig vara,
Jag vill se dig försvinna,
Försvinna för alltid.

En dikt av provokativ sort,
En dikt med kyrklig komfort.

En dikt om så kallad sodomi,
En dikt om en riktigt parafili.

Detta är de dödas poem,
Nekrofilernas sanna kärlekseksem.

Med min kropp får ni göra vad ni vill,
Kom ner i graven och kryp intill.

Njut av min döda kalla kropp,
Jag lovar jag säger aldrig stopp. 


No comments: