Sunday, January 31, 2010

Ja, Jag Damsuger Nästan Näck, Det Är Varmt, Vad Skall Du Göra Åt Saken...?

Jag blir förvånad varje gång jag lyckas få gjort något på mina lediga helger, alltså typ städa eller laga mat och sånt som kräver att man tar sig ork utanför ens vanliga kapacitet. Det snöar ute för de som inte vet det. Jag har tagit den lilla disk som var och ställt undan den rena, samt damsugit och svabbat av kök och hall vilket typ bara lämnar vardagsrummet kvar att göra. Något jag inte direkt ser fram emot.

Främling,
Kom in,
Kom in och värm dig,
Se mitt vardagrum som ljuskällan i din tillvaro,
Låt oss tillsammans lyssna på musik,
Grisarna svävar...

Detta kommer sväva fram och tillbaka mellan Angered och Lerum mellan nu och då.

Jag var i Lerum igår och hälsade på min syster och hennes pojkvän Henrik i deras nya lya, fan va fint det kommer bli, hjälpte till med lite små skit och tog en del bilder på huset, glömde dock nedervåningen samt utsidan men lovat att inte lägga upp bilder. Solveig sa att, de kanske kommer och stjäl alla deras saker om jag la upp bilderna på nätet. Det kanske var som de lånade internet hos grannen ett tag ? Fast den uppkopplingen hade ju mage att vara lite instabil och opålitlig. Så går det * Skrattar Ett Djävulskt Skratt
*

*
Bilden Har Lite Halvt Med Inlägget Att Göra

Jag borde lyssna mer på klassiskt, uppskattar det mycket...

Innan vi åkte hem till min syster så var vi en sväng inne på Lidel och funderade på om jag inte skall försöka handla där och på Netto under denna månanden i så stor utsträckning som möjligt och se hur mycket jag tjänar på det. Kan vara skoj att se hur jag överlever utan mitt ICA.

Nu jävlar skall jag röra till det för er, era kukar !

Igår var jag hos Packen och tittade på film och vi såg bl.a. Diary Of The Dead, vilket är den 5:e filmen i Georges A. Romeros Dead Series:

1. Night of the Living Dead (Romero, 1968) - Sett
2. Dawn of the Dead (Romero, 1978)
- Sett
3. Day of the Dead (Romero, 1985) - Sett
4. Land of the Dead (Romero, 2005) - Sett
5. Diary of the Dead (Romero, 2007) - Sett
6. Survival of the Dead (Romero, 2010)

Det slutar naturligtvis inte här utan det finns en hel hög av omgjorda och nyversioner av dessa filmer och vi börjar i toppen med:

Night of the Living Dead - Colorized version in 1986 that featured ghouls with pale green skin.
Night of the Living Dead - Another colorized version appeared in 1997 with grey-skinned zombies.
Night of the Living Dead - In 2004, Legend Films produced a new colorized version.
Night of the Living Dead - In 2009, Legend Films coproduced a colorized 3-D version of the film with PassmoreLab. Night of the Living Dead is the first entirely live action 2-D film to be converted to 3-D.

Night of the Living Dead: Reanimated (2009) -
This project aims to "reanimate" the 1968 film by replacing Romero's celluloid images with animation done in a wide variety of styles by artists from around the world, laid over the original audio from Romero's version.

Night of the Living Dead (1990) - The first remake, debuting in 1990, was directed by special effects artist Tom Savini. The remake was based on the original screenplay, but included more gore and a revised plot that portrayed Barbara as a capable and active heroine.


Night of the Living Dead 3-D (2006) - The second remake was in 3-D and released in September 2006 under the title Night of the Living Dead 3-D. Directed by Jeff Broadstreet, the characters and plot are similar to the 1968 original. Unlike Savini's 1990 film, Broadstreet's project was not affiliated with Romero.

Night of the Living Dead: Origins 3D (2011) -
On November 1, 2009, it was announced that Prairie Coast Films, a Canadian production company began pre-production on another updated remake of the 1968 film. The film is to be released in October 2010 (Lite Osäker På Om Detta Stämmer).

Nu tar vi oss en paus och inser att vi fortfarande är på första filmen. Någon av dessa omgjorda eller nyversioner av denna film har jag ännu inte sett men skulle hemskt gärna vilja se. Hade varit intressant och se hur bra de är jämfört med orginalet som är fruktansvärt bra !

Vi är tillbaka ! Om det nu skulle vara så att jag har fel någonstans får någon gärna rätta mig, numero 2:

Dawn of the Dead - U.S. theatrical version
Dawn of the Dead - Extended version
Dawn of the Dead -
European version

Dawn of the Dead - Japanese versions
Dawn of the Dead - Krekel's ultimate final version

De två fristående har jag inte sett men av de andra så tycker jag nog definitivt att,
U.S. theatrical version var den bästa av de 3 som finns att se i den goa boxen. Som ni märker är det en jävla härja och uppsjö av modifikationer och nyversioner på alla dessa filmer.

Dawn of the Dead (2004) - Nyversion av orginalet, ruskigt bra !

Hänger ni med ? Jag gör knappt det... Det blir bättre, jag lovar !

Nu var vi på tredje filmen (ursäkta mig, jag hade fel):

Day of the Dead (1985) - Orginalet som det tydligen finns en theatrical och en unrated director's cut vet inte vilken jag har sett dock.

Day of the Dead (2008) - Nyversion av orginalet.

Day of the Dead 2: Contagium
- Is a low-budget quasi-prequel to the George A. Romero film Day of the Dead. Although it is, by definition, an official sequel as Taurus Entertainment Company holds the rights to the original film, no one from the original film had any involvement in Contagium.

Det är snart över, jag lovar... det är ju fan bara tre filmer kvar nu. Vi har kommit en bit.

Hoppar vi på tåget igen, nu tar vi bara resten av filmerna igen (?):

4. Land of the Dead (Romero, 2005) - Sett
5. Diary of the Dead (Romero, 2007) - Sett
6. Survival of the Dead (Romero, 2010)

Det finns inga omgjorda verisoner av dessa och så vitt jag vet eller rättare sagt jag orkar fan inte kolla upp ifall det finns några omtalade och värda att diskutera, klippningar av dessa filmer så jag skiter i det och tänker bara ta och berätta om filmen som jag och Packen såg, bra va ?

Det var
Diary of the Dead (Romero, 2007) och var stundtals jävligt bra men tyvärr höll den inte måttet med tarvliga skådisar och extremt dåliga kommetarare från karaktärerna. Den hade potential men tyvärr skulle han inte gjort mer än de två första filmerna.

1 comment:

sys said...

Häda inte! Kan man handla på ICA så ska man det! Kosta vad det kosta vill =)

*saknar ICA...*