Friday, January 1, 2010

Lars Wars...

Satt och tittade på film igår efter hockeyn och missade helt tolvslaget, inte för att jag bryr mig men det blev Star Wars IV (första filmen av sex). Min fråga till Jorgé Lu càz är varför han måste vara en sådan money grubbin' bitch ? Asså jag är för att restaurera bild och ljud och det är faktiskt helt okej att om möjligt lägga till scener och göra en director's cut vid senare tillfälle men ifall man nu skall göra det kan man väl för helvete inkludera orginal versionen också som i den Alien-boxen jag äger.

Denna Star Wars-box har inget sådan och fittan har ju lagt till en massa jävla animeringar som pajar massa av stämningen och filmen, det är verkligen inget som behövts göras den hade funkat i närmare 20 år utan dessa jävla förändringar, varför göra något åt det sen ? Läst precis att de har getts ut oredigerade utgåvor av filmerna. Det är den här jag har, Star Wars Trilogy Box Set (4 Discs) men den suger då det bara är nyversionerna men det är den här, Star Wars Trilogy: Limited Edition Tin Box Set (6 Discs) som jag vill ha ! Då den "includes the new digitally remastered versions and the original theatrical cuts of Episodes IV-VI". Hittade dock en som inte var Tin Box Set vilket också funkar för mig och dessutom typ halva priset, Star Wars Trilogy (Repackaged). Även om nu det står att de skall innehålla det jag söker så skickade jag iväg ett mail för säkerhets skull, det har hänt att jag blivit lurad och orkar inte punga ut ca 350 kr i onödan bara för att jag missuppfattade något.

Fastnade lite på Star WarsWikipedia och som vanligt är det lätt att bara klicka sig runt och började titta lite på kronologin och hittade någon bok (vet att det finns böcker om Star Wars men tänkte inte så långt) hur som helst började jag fundera på om man inte skulle ta och börja läsa lite för det kan nog vara skoj, tills jag kollade upp hur myckte böcker det fanns.

No comments: