Monday, May 30, 2011

Väntan...

Ringde vuxenpsyk i Lerum idag och kollade ifall de fått in min remiss, vilket de hade och de höll på att gå igenom de just nu så jag kommer förhoppningsvis få svar ganska snart. Har även fått en tid hos psykologen uppe i Vallhamra. Det gick ju snabbare än jag trott efter att jag prata med dem men att det skulle ta 6 veckor från de att en läkare skickat in en remiss känns som en ganska lång tid. Eftersom de säkert redan då vetat att det var lång väntetid så hade det ju kunnat sagt något till mig men nä...

Jag vill ju gärna komma tillbaka till jobbet så snart som möjligt, om det blir efter denna sjukskrivning är över vet jag inte. Man vill ju gärna bidra till samhället och göra något vettigt, inte bara sitta hemma och häcka men ibland måste man tyvärr ta det lugnt för att kunna orka med senare. En sak är ju säker och det är att jag inte är återställd även efter dessa två veckor, de har gett mig en möjlighet att få lite andrum, att hinna och orka styra upp saker med psykologer och förhoppningsvis kommer det ge mig en möjlighet till att ventilera mig och släppa lite på all press jag lägger på mig. Det är ju inte så jävla ball att gå in på ICA och det enda som man känner skulle ge tillfredsställelse där och då är att man går fram till någon man råkat se och skär halsen av denne. Det är verkligen sånt som gör ens dag...

No comments: