Friday, May 13, 2011

Låta Det Gro...

Öppna upp,
Känna in,
Lägga locket på,
Låta det gro.

Man låter sig konsumeras av känslorna ett tag, för att sedan stänga ner och känna att det är utagerat men i verkligheten så är det enda man gjort är att man kommit till en gräns där man inte fixar att hålla inne skiten och släpper taget för att sedan vänta ut den värsta stormen och så stänger man till igen. Aldrig ett jämt flöde, vissa saker som kanske inte borde ta form gör det och saker som verkligen behöver identifieras, kännas in och tas i tu med det får aldrig träda fram. Jag undrar verkligen när jag får en tid till en psykolog.

Jag vill bara agera ut känslorna som kommer instinktiv men skulle jag gjort det hade jag ju tagit livet av mig för länge sedan, hade jag ens agerat på 1% av det jag känner in när jag mår dåligt och vill försöka få något slags utlopp hade jag väl inte suttit här idag. Ilska, frustration, jag vill göra sönder saker, jag vill slå, skrika och förgöra. Jag vill straffa mig själv, allt som kommer ske är att jag kommer att gå och lägga mig (som vanligt). Mycket av sakerna jag vill göra kommer ju bara bli jobbigt i slutändan, man får städa upp, man får köpa nya saker, man hamnar i fängelse, man hamnar på akuten. Hade jag bara tagit till mina mildare metoder så hade håret rykt men jag orkar inte vänta på att skiten skall växa ut igen och jag vet inte om klipparen är laddad och om inte kommer det bli en lång kväll.

Man känner för att skada sig rejält för att få en paus från det hela, problemet med detta är att det löser ingenting och jag är inte direkt förtjust i smärta. Dessutom så kommer man få höra en jävla massa skit och säkerligen bli utskälld av en rad personer, vilket jag inte heller är så sugen på. Skulle jag dessutom bli sjukskriven från jobbet så hade jag inom kort börjat klättra på väggarna och antagligen gått ner mig ännu mer. Så jag antar att det är väl bara att tugga, svälja och fortsätta låta tåget tuffa på tills skiten spårar ur.

Det mest fascinerande är väl att jag är duktigt trött, sov typ 4 timmar förut och just nu känner jag bara att jag orkar inte ens må dåligt, jag är för trött, jag skall upp och jobba imorgon vid 7, det är en jävla bajskorvdag på jobbet och ah... jag får helt enkelt sluta med dravlet, läsa klart kapitlet, få skiten ur världen eller rättare sagt stänga ner och stoppa in igen för jag har viktigare saker för mig. Undra hur många gånger pengarna det är på att jag går in i väggen innan sommarens slut, man kanske borde satsa ? Problemet då blir ju att man kan bli anklagad för att man lagt sig.

No comments: