Sunday, May 1, 2011

Rastlöst...

Fan va jag är rastlös, jag har knappt varit utanför dörrarna på 3 dagar och just nu sitter jag och är anfådd av typ ingen anledning, jävla astma...

Har försökt vara kultiverad och tittat på 3 stumfilmer på drygt en dag. Först var det Nosferatu sen Metropolis som var helt jävla fantastisk ! Den var så jävla mäktig, scenerna, fotot ah mycket imponerande måste jag säga. Nu sist såg jag Häxan, som kändes mer som en semi-dokumentär än en spelfilm, hur som så var den intressant, handlade om synen på häxor förr och nu (1921). Inte just att det fanns häxor på den tiden nu men att mycket symbolik och händelser fanns kvar. Något är jävligt säkert att fler stumfilmer kommer att fylla mina bokhyllor framöver.

Ena stunden är man anfådd och tycker det är sugigt att inte orka andas, nästa stund så är man sjukt stissig och hjärtat slår oroligt och det springer i bröstet på en, allt bara för att tagit medicin som skall hjälpa mot en sak så får man värkningar på något annat.

No comments: