Friday, May 27, 2011

Skithusgranskning På Liseberg (Uppe Vid Atmos Fear)...

Det var ett tag sedan men jag har inte riktigt haft tillfälle och inte direkt varit ute heller så mycket det senaste men här kommer i alla fall en recension av en av många toaletter / pissoarer på Liseberg, detta var uppe vid den nya attraktionen, Atmos Fear som är satt utanpå Lisebergstornet. Det första man slås av är väl hur fräscht och nytt allt är. Det ser väldigt cleant ut och stilrent, jag menar det kändes verkligen som om jag skulle vara den som tar oskulden på stället.

Jag
vet inte om det finns så mycket att anmärka på, det skulle väl vara att handtorken de har känns jävligt mal placé den passar inte in och det är en klassisk vit plåtburk med ett kromat metallmunstycke och knapp.

Toaletterna var inte för små och inte överdrivet stora heller, de var ganska precis lagom, slimmade men man behöver inte mycket mer än det lilla utrymme toaletter och handfatet finns på. En handtorksdispenser samt sopkorg finns och ja, allt är som sagt väldigt cleant och för dem som vill stänga in sig på toaletten går det alldeles utmärkt då man är försleglad i ett litet rum och inte i ett bås vars väggar inte går ända ner till golvet eller upp i taket.

Det var kanske lite udda design på själva avskiljarna
för pissoarerna men de funkar, är väl bara inte riktigt van vid dem antar jag. Det är bra att det finns en som sitter lite lägre än alla de andra just för de små barnen herr Roy !

Måste gå nu men fortsätter imorgon !

Nu var jag åter i mitt hem för att fortsätta på min recension.


Renlighet:
10 / 10 - Mycket fräschare ställe har jag nog in
te varit på. Asså det enda som fattades var ju de ännu inte riktigt självtorkade öarna av vatten från en precis nystädning, för hade man kommit in och det fortfarande varit några blöta fläckar här och var och fortfarande luktat rengöringsmedel är nog fan inte frågan om det bara blivit för mycket.

Utforming: 8 / 10 - Asså det är snyggt, modernt, fräscht, cleant och man har liksom lagt ned tid och möda på att det skall vara, kännas och ge ett intryck av yttersta sanitära standard samtidigt som tänkt till på något som ändå skall kännas behagande för ögonen. Det som verkligen stör mig och känns så jävla fel i allt detta är de har en jävla vanlig handtork, den är ful och helt värdelös om man vill torka sina händer. Den drar verkligen ned betyget, jag blev väldigt besviken när jag såg den efter allt det positiva. Liten sak jag saknade inne på själva toaletten är en spegel, har man ett handfat inne på själva toaletten tycker jag fan en spegel är självklarhet, hade väl dragit ner lite på betyget om inte allt annat var så jävla tip top !

För något år sedan gick jag på en Dyson Airblade eller någon annan handtork som liknar den. Tror det var i Köpenhamn men inte säker, hur som helst så fungerar den skit bra och den får ens händer torra på nolltid. Det är lite läskigt första gången man stoppar ner händerna för den låter som satan och den blåser ut luften fort utav bara helvete. Hade de haft en sådan så hade jag nog utan tvekan gett 10 / 10.

Det känns ju helt banalt att sitta och skriva om sådana här saker och att lägga ner så enort mycket tid och kraft på det men jag antar att det ger mig någon slags glädje och tillfredsställelse.

Kissvänlighet (Pissoar): 9 / 10 - Det är fräscht, rent, städat och de har till och med en pissoar för de lite mindre personerna här i världen. Oavsett om du kommer att växa till dig lite mer senare eller inte så tror jag det inte kommer att vara några som helst problem att ställa sig och pissa. Något jag är tacksam för är ju att de inte har lagt några jävla äckliga pissoartvålar i pissoarerna för det visar ju bara att man inte har tid att städa skiten utan istället låter man tvålen försöka göra skitjobbet vilket aldrig fungerar särskilt bra. Ofta brukar man ju se dessa tvålar på sletna pubar och krogar.

Kissvänlighet (Toalett): 9 / 10 - På grund av just avsaknaden av en spegel inne på toan så blir det att man inte kan titta till sig där och behöver kanske ta en snabb glans där ute och då kan man lika väl tvätta händerna där fast å andra sidan så känns det mer ofräscht då. De hade likaväl kunnat sätta handfatet så den längre väggen istället för i hörnet och då utan problem smällt upp en spegel. Kanske bara klagar för klagandets skull för det finns i princip inget att anmärka på.

Bajsvänlighet: 9 / 10 - Eftersom jag trots allt aldrig satt mig ner och klämde ur mig något så kanske jag inte kan fullt ut värdera detta men jag kan föreställa mig och Jag känna skulle vara ett problem är ju de faktum att toadelen inte riktigt är avskiljt från pissoarerna och övriga utrymmena, visst kunde det varit värre men man känner att de kunde varit mer avsides på något sätt för nu som det är så är risken att låta ut ganska stor. Detta är dock ett problem på de flesta ställen antar jag och det kunde varit värre om de inte varit helt avskiljande toalettrum utan bara bås eller dylikt.

Helhetsintryck: 9 / 10 - Det känns nästan som om detta ställa är nästan så fulländat det kan bli. Visst kanske det kan bli mer tilltalande design på sina håll och kanske få mer en mjuk ton på utformningen av det hela i form av färger, val av belysning och dylikt men det håller hög standard och känns så jävla nytt och fräscht att det inte gör ett skit.

Det största problemet med hela den här biten är väl just fotobiten. Man vill ju helst kunna ta foton ostört och det känns ju jävligt underligt om man skulle slänga fram en kamera när det är folk där. Man måste visa respekt inför folk.

No comments: