Tuesday, April 14, 2009

Slappisch...

Jaha, då har man slösat bort större delen av dagen på att titta på True Blood, vet inte riktigt vad jag tycker om den ännu. Trots att jag typ bara har tre avsnitt kvar av hela serien (det är en säsong), det handlar i grunden om att vampyrerna har trätt fram och vill ha samma rättigheter som människor har. Allt utspelar sig i en liten håla någonstans i södra USA och det händer en massa skit i staden som vampyrerna får ta skiten för oavsett om det är deras fel eller inte. Tycker det är lite synd att den hade ett lite bredare perspektiv och gick in mer på historien kring hur de trädde fram och inte att det blir insyltat i en liten grupp människor. Värt att nämna ? Alexander Skarsgård spelar med i serien och pratar lite svenska, för de som tycker om sånt.

Jag trodde helt seriöst när jag var liten att man kunde skjuta ner en skyskrapa med en Magnum 45, alltså revolvern. Tittade en del på Dirty Harry och andra goa Clintan filmer när man var liten, inte riktigt säker på hur jag fick för mig detta men det var ett faktum hur som helst. Mycket man kan bara få för sig när man är liten och ovetanades. Kan inte pin-pointa några exakta år men 8-10 år ?

Ursäkta men är det bara jag som haft samma mobilnummer ända sedan jag skaffade mobil för typ 8 eller 9 år sedan ?

No comments: