Wednesday, April 22, 2009

Duktig Så Det Står Härliga Till...

I en vecka framöver har jag tänkt att vara duktig så det skriker om det, blev precis klar med disken. Min plan är att imorgon bitti gå upp nollsex:nollnoll, brukar vanligtvis gå upp vid åtta-tiden ifall jag börjar tio men imorgon blir det andra bullar.

Måste försöka få gjort lite saker här hemma, imorgon blir det:

* Tvätta - Hinner med två tvätter, en av de får väntas med att bli upplockad efter att jag kommit hem.
* Montera Ihop Datorn - Delar av chassit sitter inte ihop som det skall och fronten har varit av ett tag.
* Ställa In Dvderna - Har en hel drös med filmer som ligger och flyter i vardagsrummet, de skall upp i hyllorna.

Vågar nog inte lova mig själv mer än så här, kanske att jag tar mig en dusch alternativt ett bad också. Man måste ju börja smått så man inte skiter på sig bara av att titta på listjävlen. Har även att lova mig själv att nu i en vecka framöver läsa minst 5 sidor ur den bok jag läser för tillfället innan jag somnar samt att göra minst 5 situps och armhävningar vardera. Jag klarar ganska mycket mer än detta om det är någon som undrar men tänker att det är lika bra att börja i liten skala. Vet att jag har en tendens att ta på mig alldeles för mycket saker och sen så rinner allt mer eller mindre ut i sanden för att jag tappat suget eller för att jag har tagit på mig för mycket.

Kanske kan blogga lite om andra saker imorgon, om jag har samma tankebanor sen som jag har nu.

Fakk, det var svårt att gå och lägga sig. Kryper i kroppen och kliar. Har diskat och är lite så där jobbigt torr och jävlig.

3 comments:

Tove said...

Fy fan så duktig du är! Sjuk disciplin om du klarar det! Kämpa på!

Tomten0 said...

Ah tack men det var jag inte, kom upp 08.30 och brukar vanligtvis gå upp 08.00 när jag börjar 10.00 men tur var nog de för jag var på jobbet till 01.20 idag. Jag och Magnus tog 5 hemleveranser mellan 7-1.20

Tove said...

Ja, men då är det ju förståeligt!