Saturday, April 18, 2009

Generation Kill Versus Utlandstjänst...

Såg precis första avsnittet av Generation Kill som vanligt när jag tittar på filmer eller serier med inslag av det militära så blir jag sugen på att rycka in igen eller göra utlandstjänst men detta är en kluven känsla. Har länge funderat på att göra utlandstjänst och har alltid tänkt mig att göra det efter ett par år efter att jag muckat med tanke på att få lite mognad, få lite arbetslivserfaranhet och bara få tid att tänka på saken. Kollade lite närmre och som väntat så var det X77 som gällde i vitsord samt "ingen kronisk sjukdom eller kontinuerlig medicinering" så det sket ju sig ganska mycket, fan... Skit samma om jag inte skulle dratt eller inte men det är ju alltid kul att veta att man kan, skit...




* You Got A War Face ?

- Private Joker why did you join my beloved Corps?

- Sir, to kill sir!

- So you're a killer?

- Sir, yes sir!

- Let me see your war face.

- Sir?

- You got a war face? AHHHHHHHH! That's a war face. Now let me see your war face.

- Ahh!

- Bullshit you didn't convince me. Let me see your real warface.

- Ahhhh!

- You don't scare me; work on it.

- Sir, yes sir!

1 comment:

syster sol said...

tycker allt du stannar hemma hos mig, inget warface...eller ja vi kan kolla på "döda" här...kram och puss min älskade lillebror!