Friday, October 10, 2008

Listan Som Förändrade Allt...?

Bestämde mig igår för att börja fixa någon slags budget och nu skall jag verkligen realisera det, min kära syster föreslog att låta min inkomst vara kvar på mitt bankkonto för att verkligen se hur mycket pengar som går åt. Så från och med den 25:e denna månaden så skall jag skriva upp och ta kvitton för alla mina utgifter och så får vi se vad resultatet blir, går jag plus, minus eller är jag Even Steven ?

Vardag:


* Slänga Allt Skräp Och Panta Alla Burkar Som Finns - Det börjar bli en del.
* Rensa Bland Alla Papper - Det börjar bli en liten hög.
* Damsuga - Det börjar bli lite stökigt i lägenheten.
* Fixa Mitt Sourroundljud - TVn behöver inkluderas ännu mer nu då TV-högtalarna suger brutalt.

Mål:

* Sluta Med Chokladbitar - De kostar mer än vad man tror och förstör tänderna.
* Sluta Med Cola På Jobbet - Skall försöka ingå en pakt med de andra.
* Försöka Äta Mer Lagad Mat På Jobbet - Det är bra för magen och för själen.
* Börja Motionera Igen Med Syster - Vi får fan ta tag i simningen igen.

* Ta I Tu Med Min Analys Av Listan Och Se Om Man Inte Kan Bocka Av Något - Den får vänta, ett tag...

Lägenheten:

* Montera Resterande Lampor - Behöver lite lyse varstans i lägenheten.
* Hämta Ny Stol På IKEA (Vecka 43) - Den Var Ju Trasig När Jag Packa Upp Den.
* Köpa Något Litet Hallbord ? - Kan vara i behov av någon avlastningsplats.
* Fixa Plasttak Till Uteplatsen - Om jag får det vill säga.
* Lägga Ny Sten På Uteplatsen, Kanske Trall ? - Det är inte särskilt vackert just nu.

Pappersjobb:

* Börja Med En Budget - Jag behöver ha lite mer vetskap om vart mina pengar går.
* Ringa Radiotjänst - Jag behöver fortfarande mitt kundnummer
* Ringa ComHem - Skall avsäga mig min telefon och tv.
* Skicka In Arbetsgivarintyg Till Alfa-Kassan - Det var ganska länge sedan jag skulle gjort det.
* Gå Igenom Papper Som Ligger Vid Datorn (Prio) - Kan vara ganska viktiga saker...

Ekonomi:

* Köpa Ljudkabel Från Dator Till Stereo - Kunde ju vara schysst att höra det man såg också.
* Köpa Ny Dator ? - Har ju trots allt pengar till det.
* Börja Med Något Slags Sparande Och Titta In På Pensionspengar - Kan vara bra till framtiden.

Färdigt (Idag):

Ringa Radiotjänst - Jag vill börja delbetala min tv-avgift.

Köpa TV-Out Kabel - Behöver bara köpa en ljudkabel också.
Köpa Ny Kökslampa På IKEA - Den förra gick sönder
Sätta Igång En Tvättmaskin - Tvättat... behöver bara hänga uppd en också.
Ringa Radiotjänst - Jag tror jag löst det och får hem papper snart (hoppas innerligt).

Färdigt:

Prata Med Fastighetsskötaren - Finns en hel del saker som behöver fixas i lyan, får se vad som blir fixat.
Röja Bland Mina DVD-Filmer - Det behövs bara lite finishing touches nu.

Tvätta Resterande Tvätt I Tvättkorgen - Eller ah jag satte på en ny tvätt och hängde upp den gammla.
Tog En Dusch Efter Att Jag Klippt Mig Lite - Skulle först bara "toppa lite" med trimmern och insåg att det skulle bli en hel del men det är fan svårt och allt eftersom fick man gå ner på millimeterna för att få det ordentligt.
Montera Ihop Mina Köksstolar - Två återstår, en får dock vänta tills de finns åter på IKEA.

No comments: