Friday, October 24, 2008

Då Har Månaden "Börjat"...

Nu skall alla utgifter uppdagas och skrivas ner, vart enda jävla öre vill jag ha reda på vart det försvinner och så skall vi se hur bra det går. Jag väntar bara på att få installerat Office så jag kan sitta och leka i Excel.

Idag:

* Diska - Snart Får Den Liv.
* Tvätta - Det börjar bli fullt.
* Hänga Upp Lite Tvätt - Den känner sig ensam.
* Laga Mat - Det ligger lite och väntar på mig.
/ Ringa Fastighetsskötaren - Det sket sig (glömde igen)

Vardag:


* Rensa Bland Alla Papper - Den är fortfarande kvar.
* Damsuga - Det börjar bli lite stökigt i lägenheten.
* Fixa Mitt Sourroundljud - TVn behöver inkluderas ännu mer nu då TV-högtalarna suger brutalt.
* Handla - Behöver köpa in lite mat.

Mål:

* Sluta Med Chokladbitar - Det går hyffsat (hållt mig borta bra från den)
* Sluta Med Cola På Jobbet - Pakten har inte lyckats men jag dricker åtminstone inte.
* Försöka Äta Mer Lagad Mat På Jobbet - Det går inte så jätte bra.
* Börja Motionera Igen Med Syster - Vi har börjat, gäller bara att hålla igång.

* Ta I Tu Med Min Analys Av Listan Och Se Om Man Inte Kan Bocka Av Något - Den får vänta, ett tag...

Lägenheten:

* Montera Resterande Lampor - Behöver lite lyse varstans i lägenheten.
* Köpa Något Litet Hallbord ? - Kan vara i behov av någon avlastningsplats.
* Fixa Plasttak Till Uteplatsen - Om jag får det vill säga.
* Lägga Ny Sten På Uteplatsen, Kanske Trall ? - Det är inte särskilt vackert just nu.

Pappersjobb:

½ Ringa Radiotjänst - Jag behöver "bara" skicka in papperna nu.
* Ringa ComHem - Skall avsäga mig min telefon kanske tv också (kostar mig onödiga pengar).
* Gå Igenom Lite Mer Papper - Läsa Igenom Och Sortera.

Ekonomi:

* Köpa Ljudkabel Från Dator Till Stereo - Kunde ju vara schysst att höra det man såg också.
* Köpa Ny Dator ? - Har ju trots allt pengar till det.
* Börja Med Något Slags Sparande Och Titta In På Pensionspengar - Kan vara bra till framtiden.

Idag:

Börja Med En Budget - Skall bara starta upp Excel.
Dra Till IKEA Efter Jobbet - Det gick "ganska" smidigt, hade lite problem med att betala med mitt tillgodokort bara.
Punga Ut Med Tysen Dðlares Till De Som Bor I Min Förra Lägenhet - Har glömt och skjutit på det i en veckas tid.

Färdigt:

Gå Igenom Papper Som Ligger Vid Datorn (Prio) - Var Någon Räkning Och Dylikt
Skicka In Arbetsgivarintyg Till Alfa-Kassan - Har "gått ur".

Ringa Radiotjänst - Jag vill börja delbetala min tv-avgift.

Köpa TV-Out Kabel - Behöver bara köpa en ljudkabel också.
Köpa Ny Kökslampa På IKEA - Den förra gick sönder
Sätta Igång En Tvättmaskin - Tvättat... behöver bara hänga uppd en också.
Ringa Radiotjänst - Jag tror jag löst det och får hem papper snart (hoppas innerligt).

Prata Med Fastighetsskötaren - Finns en hel del saker som behöver fixas i lyan, får se vad som blir fixat.
Röja Bland Mina DVD-Filmer - Det behövs bara lite finishing touches nu.

Tvätta Resterande Tvätt I Tvättkorgen - Eller ah jag satte på en ny tvätt och hängde upp den gammla.
Tog En Dusch Efter Att Jag Klippt Mig Lite - Skulle först bara "toppa lite" med trimmern och insåg att det skulle bli en hel del men det är fan svårt och allt eftersom fick man gå ner på millimeterna för att få det ordentligt.
Montera Ihop Mina Köksstolar - Två återstår, en får dock vänta tills de finns åter på IKEA.

No comments: