Sunday, October 5, 2008

En Välbehövlig Paus...

Fan detta var nog verkligen något jag behövde, en paus...

Så skönt att man inte jobbar imorgon heller, skall försöka komma upp tidigt och ringa några samtal. Det bär av till Rävlanda för att träffa Sys, var ett tag sedan vi sågs (eller åtminstone ordentligt). Våndas lite över att min fastighetsskötare kommer höra av sig, fan tycker inte om att vara i trubbel. Det är ju trots allt jag som får ta smällen för att det inte var ordentligt städat i förra lägenheten, inte nog med det jag har ju kvar människan som fastighetsskötare vilket känns ganska jobbigt.

Det jag skall försöka göra imorgon är väl:

* Ringa Radiotjänst - Jag vill börja delbetala min tv-avgift.
* Skicka In Arbetsgivarintyg Till Alfa-Kassan - Det var ganska länge sedan jag skulle gjort det.
* Slänga Allt Skräp Och Panta Alla Burkar Som Finns - Det börjar bli en del.
* Diska - Det behövs göras ständigt.
* Sätta Igång En Tvättmaskin - Det behövs göras ständigt.

Vardag:

* Slänga Allt Skräp Och Panta Alla Burkar Som Finns - Det börjar bli en del.
* Diska - Det behövs göras ständigt.
* Damsuga - Det börjar bli lite stökigt i lägenheten.
* Fixa Mitt Sourroundljud - TVn behöver inkluderas ännu mer nu då TV-högtalarna suger brutalt.

Mål:

* Sluta Med Chokladbitar - De kostar mer än vad man tror och förstör tänderna.
* Sluta Med Cola På Jobbet - Skall försöka ingå en pakt med de andra.
* Försöka Äta Mer Lagad Mat På Jobbet - Det är bra för magen och för själen.
* Börja Motionera Igen Med Syster - Vi får fan ta tag i simningen igen.

* Ta I Tu Med Min Analys Av Listan Och Se Om Man Inte Kan Bocka Av Något - Den får vänta, ett tag...

Lägenheten:

* Köpa Ny Kökslampa På IKEA - Den förra gick sönder.
* Hämta Ny Stol På IKEA (Vecka 43) - Den Var Ju Trasig När Jag Packa Upp Den.
* Köpa Något Litet Hallbord ? - Kan vara i behov av någon avlastningsplats.
* Fixa Plasttak Till Uteplatsen - Om jag får det vill säga.
* Lägga Ny Sten På Uteplatsen, Kanske Trall ? - Det är inte särskilt vackert just nu.

Pappersjobb:

* Ringa Radiotjänst - Jag vill börja delbetala min tv-avgift.
* Ringa ComHem - Skall avsäga mig min telefon och tv.
* Skicka In Arbetsgivarintyg Till Alfa-Kassan - Det var ganska länge sedan jag skulle gjort det.

Ekonomi:

* Köpa TV-Out Kabel - Vill kunna titta på serier via TVn.
* Köpa Ny Dator ? - Har ju trots allt pengar till det.
* Börja Med Något Slags Sparande Och Titta In På Pensionspengar - Kan vara bra till framtiden.

Färdigt:

Prata Med Fastighetsskötaren - Finns en hel del saker som behöver fixas i lyan, får se vad som blir fixat.
Röja Bland Mina DVD-Filmer - Det behövs bara lite finishing touches nu.

Tvätta Resterande Tvätt I Tvättkorgen - Eller ah jag satte på en ny tvätt och hängde upp den gammla.
Tog En Dusch Efter Att Jag Klippt Mig Lite - Skulle först bara "toppa lite" med trimmern och insåg att det skulle bli en hel del men det är fan svårt och allt eftersom fick man gå ner på millimeterna för att få det ordentligt.
Montera Ihop Mina Köksstolar - Två återstår, en får dock vänta tills de finns åter på IKEA.

No comments: