Thursday, May 21, 2009

Lite Osvenskt Av Mig...

Fan så jävla sjukt, igår så var jag på väg hem från Solveig och spatserar läng med Avenyn ner mot Kungsportsplatsen och precis kommit över ett av övergångställena strax innan Storan och ser ett gäng killar kommande gåendes mot mig. En av dem putter till mig helt oprovocerat på axeln med sin hand, så det är inte så att han råkar gå in i mig utan är verkligen ute efter putta på mig. Jag blir naturligtvis skitförbannad och vänder direkt på klacken går i kapp killen som fortfarande är på väg över och jag puttar till honom hårt i ryggen med båda händerna så att han nästan rammlar ner på gatan och vänder igen och fortsätter mot mitt mål.

Måste säga att detta var väldigt osvenskt av mig, känns som om de flesta bara hade om möjligt skrikigt något eller bara fortsatt gå men kände bara att jag inte bara kunde lämna det. Orka bitcha sig så där säger jag, måste erkänna att jag fick adrenalinet att pumpa runt i kroppen och var lite stissig ett tag. Jag är ju inte direkt den som ger sig in i bråk. Är lite stolt över mig själv att jag visade den jävla snorungen att jag inte tänkte ta någon skit från honom. Kan nog ganska säkert säga att hade detta hänt för ett par år sedan hade jag nog inte reagerat likadant som jag gjorde nu. Var nästan så att man kunde höra Joe Esposito - You're the Best i sitt huvud.
// Bat Dad

No comments: