Wednesday, May 13, 2009

Tapetskarvar Någon...?

It has begun !

Det var visserligen ett bra tag sedan som jag började men nu har jag till och med börjat spackla på den vägg som bokhyllorna står emot.

Efter detta inlägg så skall jag börja slipa och sen tvätta av väggen för att sen börja måla. Just nu kommer hela rummet bli vitt men får se sen om jag väljer att måla någon del någon annan färg. kommer ju visserligen ha en mural på en av väggarna men det blir ett senare projekt. Mitt mål för dagen är väl att få målat ett lagar färg på väggen innan jag drar till Jonte.

Har även tänkt att hinna göra lite andra saker också innan dess så det är väl bara att sätta igång. Problemet är att jag sitter fast här på grund av att jag aldrig kan nöja mig över upplägget. Med det menar jag hur texten och bilderna förhåller sig till varandra. Det är viktigt att det ser bra ut i mina ögon eller snarare är rätt.


Om någon undrar så ja, jag är naiv... det har spacklats lite och hafts upp plast för att skydda mina dyra ägodelar. Nu ser det dock lite bättre ut, har slipat det som varit spacklat och tvättat av dammet som uppstått men märker att jag antagligen behöver spackla lite till innan jag kan måla men nu skall jag nog dra till ICA och handla istället. Problemet är att detta hade liksom tagit max en dag att göra om jag bara inte haft en massa möbler och även om jag tagit mig tid att flytta ut skiten och fått lite hjälp hade det tagit typ samma. Nu ljuger jag lite med tanke på att man vill helst att spackel skall torka och färg också men okej det hade gått över en helg om man bara gett sig fan på det men jag gör inte det och jag jobbar alldeles för mycket för att hinna med detta. Så under tiden får jag leva i en lite byggarbetsplats för att jag är lat.

Om det är någon som undrar varför jag är så sällan online på msn numera beror det på att jag typ aldrig är hemma, känns som om jag bara jobbar och jobbar övertid. Hoppas det syns på lönen nästa månad. Kan visserligen hoppas på att det syns på lönen denna månaden också men det återstår att se.

Blev sugen på köttfärsås och spaghetti igår.

Dagens Ord: Diminutiv - En diminutiv, förminskningsform, är en ordbildning för att beskriva litenhet, oftast med hjälp av ett suffix som är egenartat för språket. Motsatsen till diminutiv är augmentativ.

Källa: Wikipedia

Anledningen till dagens ord är att jag kom in på detta var att jag ville kolla stavningen på spaghetti.

1 comment:

Tjelsi said...

alltså.. viklken KARL du är! :D