Monday, May 18, 2009

5 Years Of Progress Festival (2)...

Fortsättning på min lilla festivalvisit, efter Kopfer Kat var det bara att bege sig upp igen där en hemlig akt skulle spela. Det visade sig vara Dupont och anledningen till att de skulle spela var att de precis blivit signade till Progress Productions,
måste ändå säga att de var helt okej.

Något som dock förvånade mig var att det var ganska lite folk trots allt, asså det var väl inte ens 100 personer i lokalen vid detta tillfället. Med tanke på vilka akter som trots allt skulle spela hade jag väntat mig att det skulle mer eller mindre vara fullt. De kanske kom efter jag gick, vem vet... synthare brukar trots allt vara en ganska trogen publik tycker jag i alla fall. Något annat som jag funderat över hur det kommer sig att det är väldigt öppet med manlig kärlek och polare hånglar öppet med varandra trots att man inte ser sig själv som bög. Jag är ju bara positivt till detta naturligtvis men man bara undrar varför det är så bland synthare.

Det är ju inte en riktigt bra spelning om man inte ser två svartklädda män iförda kängor, kanske någon av de har en gasmask uppflängd på pannan allt bara för att kunna grovhångla med personen ifråga men vad vet jag ? Det kanske är bara jag ?

Sen tog det ett litet tag innan en av de större akterna kom till scen.

* Dupont

Nu var det dags för Necro Facility att spela och de har visst skaffat sig en till medlem, åtminstone live för senast jag såg de (typ 1-2 år sedan) så var de bara två. Som vanligt är det en jävla massa röj, dock var inte ljudet allt man kunde begära. Det kunde varit lite mer liv i mickarna och i gitarren men men sånt är livet.

Det sköna med Necro Facility är att de verkligen är liv och de spelar skiten ur varje jävla låt, röjer och bara är inne i det. Självklart skall man dra med publiken upp ett litet tag under någon låt för vad är det inte en spelning utan fulla människor som håller på att paja ens utrustning ? Vi behöver inte nämna några namn, skall bara konstateras att jag är ledsen och full var jag inte men dock var jag bara lite väl dansant av mig.

* Necro Facility

Vet inte om jag har så mycket mer att säga om denna om denna dag och dessa spelningar jag såg, det var väldigt skoj lite synd att man var så seg och inte fick sett Sturm Café men men fan jag överlever.

No comments: