Sunday, May 24, 2009

3/5...

Jag tror det kommer att ordna sig, åtminstone med vardagsrummet. Var lite skönt att få ordning på det. Har målat klart vägg och sockel där tvn och bokhyllorna står, nu har jag bara 1⅓ dels vägg kvar samt 3 hela sockellängder.

Vi kan bara jämföra dessa två bilder och se
stor skillnad. Visserligen jag har fuskat en hel del och det är mycket skavanker och man ser där jag borde varit mer fokuserad på att spackla men orkar fan inte måla om. Man får helt enkelt lära sig på vägen och försöka göra det bättre till nästa gång. Visste att det skulle bli del spår när jag började måla men jag orkade bara inte bry mig, vafan lite skönhetsfel måste man ändå ha. Jag är knappst perfekt och då borde knappast min lya vara det. Är inget fel i att vara självlärd eller något i den stilen, denna vägg behövde jag bara måla två gånger, istället för tre gånger som det blev på första väggen. Som visserligen blev bra mycket slätare, vilket man kan se.

Tycker det ser jävligt bra ut ändå, kommer se ännu bättre ut när jag väl får upp tvn på ett väggfäste och kanske sätter upp en av mina tavlor där.

Vilken det blir har jag inte bestämt mig för ännu, lite svårt at
t veta vilken som kommer att passa.

För de som undrar och inte vet är det Sonia Stevens och Joan The Freak Ferguson från KF så klart !

Som ni säkert ser på sista bilden är det en ganska stor skillnad på hur det såg ut innan och hur det kommer att se ut i framtiden.

Har även planer på att måla lufttrumman som jag har oavanför soffan röd och skulle nog påbörjat det nu i helgen om jag inte klantat mig och trott att jag skulle fått min lön redan i fredags. Var på Bauhaus, hade hämtat min lilla färg och var redo att köra med så visade sig att jag inte hade täckning på kortet på grund av att jag hade 100 kr för lite för att betala för färgen. Kunde löst det men orkade inte. Har dessutom fixat mitt lilla problem med en brusig telefon, visade sig att jag hade ett sim-kort som hade ett par år på nacken men jag har fortfarande problem med batteritiden. Skall försöka svänga inom El-Giganten i veckan och höra vafan de skall göra åt
saken.

Som ni ser kommer inte mina väggar vinna någon skönhetstävling det närmsta men förhoppningsvis till helgen så skall de vara vita, fina och ...... lite som i Nalle Puh I Den Tyska Versionen Från 1938.











- Usch vad det låter hemskt, vad skall vi göra ?

No comments: