Saturday, November 22, 2008

Bakbunden...

Stadens ljus kröker sig i rummet,
Det liknar en gigantisk karneval som ligger framför mina fötter,
Vik dig därhän och bli förälskad,
För mig blir det en stor ljuspunkt i min mörka vintervardag.

Detta och några andra ting knyter allt samman,
Jag står som ett frågetecken,
Bakbunden...
När blir allt bättre igen ?
Jag är trött,
Jag är uttråkad,
Jag söker,
Jag trånar,
Jag väntar men jag finner inget
och ingen finner mig,
Vart skall jag ta vägen ?
Jag blir kvar,
En vecka till,
Hur skall det gå ?
Ja hur fan skall det gå ?
Badet väntar,
Hörs vi snart ?
Syns vi snart ?
Jag vet inte,
Vet du ?

Jag läser in för mycket i saker,
Borde inte göra det,
Var antagligen inget men tyvärr känns det så,
Jag borde sova och sluta vara dum,
Lite kvällsmat och någon serie,
Bort med dumma tankar !

No comments: